Alla inlägg den 9 september 2009

Av Kaela - 9 september 2009 08:30



  

Bilden har inget med boken jag tipsar om att göra....men jag har den i mitt bildarkiv och när jag läste boken gick ofta mina tankar till denna bild


Efter en sprucken relation har Birgitte sökt sig till barndomsvännen Lisas trygga hem

på landet.

Lisa är präst i en liten by. I sitt arbete möter hon livets grymma nyckfullhet

som tröstare och själasörjare.


Lisas son Gustav fyller sju år och får en fin


cykel i present. På hemväg med sin nya

cykel........


......mer ska jag inte berätta- köp boken och jag lovar en fin läsupplevelse.




Boken heter "Det första jag tänker på" och författare än danskan Ida Jessen


Du kan köpa den här t.ex

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9173550574


Men kolla gärna också Bokus och Internetbokhandeln.

Och din lokala bokhandel...men där får du nog ge lite mera för den.



Av Kaela - 9 september 2009 08:14

     

 

 

Vi kan inte utföra storverk här på jorden. Vi kan bara göra små saker med stor kärlek.

Moder Theresa

Av Kaela - 9 september 2009 06:03

Partipolitikern Esse Petersson som reagerat kraftigt på Alexander Bards uttalanden häromveckan. -

Om att kristna inte skulle platsa i Folkpartiet.

Vi är ett inkluderande parti säger han- medan Bard vill framställa oss som ett exkluderande.

Det får jag verkligen hoppas.

Bard kanske ska lära sig veta hut innan han öppnar mun.

Om ett parti säger att den och den gruppen får inte vara med - ja då är det inget parti som ska ha en plats i Sverige.

Bard uttalar sig förhoppningsvis bara för sig själv och inte för partiet.

Men vore jag i maktställning i Folkpartiet skulle jag allvarligt överväga om inte karlen skulle tas i upptuktelse ordentligt.

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=177343

Av Kaela - 9 september 2009 05:58

Här kan vi få lära oss att tvätta händerna på rätt sätt - så att de verkligen blir rena.

 

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=177285

 

Aldrig någonsin har l vi svenskar tvättat händerna så noga som nu.

Handspriten är slut på apoteken men nog kommer man ganska långt med vanlig tvål och vatten också.



Av Kaela - 9 september 2009 05:55

  

 

Ja kära vänner det tar dubbelt så lång tid just nu att göra inlägg här.

Men man har ju inget annat att göra än att foga sig.

Kanske vill jag vidhålla att vi borde ha blivit förhandsinformerade.

Det var ju något av en chock igår morse att komma in.

Undrade ju om datorn fått fnatt!

 

Ha det gott alla fina bloggarvänner och besökare och var rädda om er idag!



Av Kaela - 9 september 2009 05:52

Håller helt med dig Surmorsan, Vanilj

Det kanske blir bra med tiden. Men det andra var så föredömligt enkelt.

Förändringar är verkligen inte alltid förbättringar!

Ha en bra dag och var rädd om dig!

 

http://kaela.bloggagratis.se/2009/09/08/1966395-kanske-vanjer-jag-mig-vid-nyheten/



Av Kaela - 9 september 2009 05:48

Det gör mig så otroligt ont om dig.

Så svårt Birgitta att förlora sin dotter i bröstcancer.

Ibland är livet en törnestig.

En stor kram till dig!

Och varmt tack för ditt fina inlägg.

http://kaela.bloggagratis.se/2007/12/21/415072-julstress/

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards