Alla inlägg den 18 september 2009

Av Kaela - 18 september 2009 06:06

Ledsen att ett par inlägg är två efter varandra.

Men jag hittar inte funktionen Ta bort.

Hur vore det med lite info från "Bloggplatsen" i samband med nyheterna

Av Kaela - 18 september 2009 05:58

Och så berättar DN om en forskning i Storbrittanien som visar att en kvinna där förmår behålla en hemlighet i 47 timmar.

3.000  kvinnor i åldrar mellan 18 och 65 deltog i studien. Av dem medgav fyra av tio att de inte förmådde hålla för sig själva vad de fått höra i förtroende. Strax över hälften erkände att ett glas vin eller två "hjälpte till" i vidareföringsprocessen.

 

Jaja- 47 timmar är väl en ganska lång tid.

Det finns de som knappt kan bärga sig förrän de fått berätta vidare det de hört i förtroende.

Kanske ligger det något i det gamla talesättet att det tre vet är ingen hemlighet!

 

Sen skulle jag gärna se en liknande undersökning med män.

Jag tror inte kvinnor är mera benägna att föra förtroenden/hemligheter vidare än vad män är.

 

http://www.dn.se/nyheter/varlden/brittiska-kvinnor-skvallrar-garna-1.955361

Av Kaela - 18 september 2009 05:49

Ministern - Nyamko Sabuni anser att det är viktigt att den ideella sektorn och de resurser som finns där "utnyttjas till fullo".

Med det menar hon att man ska börja ta betalt för sina tjänster.

Nu får jag som arbetar inom ideella sociala sektorn tjugo frågetecken i huvudet.

www.frivilligcentralen.se


Om ideella sektorn börjar ta betalt för våra tjänster så är vi ju inte längre en ideell sektor?

Eller hur ministern?

Dessutom kan jag fråga mig varför 22 miljoner ska gå till forskning om ideell sektor medan många kämpar en hård ekonomisk kamp för att finnas.

Kunde inte lite av de 22 miljonerna gå till den ideella sektorn direkt -så att inte fina verksamheter går i konkurs vilket ju sker idag på många håll!

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=179961


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards