Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Kaela - 26 oktober 2009 20:16

  


Läser just nu Sun Axelssons skakande debutbok tror jag faktiskt det är... "Drömmen om ett liv"

Den barndom hon beskriver här borde ha gjort henne till en livslång mentalpatient.

Och det hade säkert kanske blivit så - om hon inte hade haft ORDET!

Hon kan skriva....

En del av oss kan nog känna igen oss i vissa avsnitt... om inte åtminstone förföras och bedåras av hennes ord.....nattvargarna...honungsmorgnarna....det är prosa som dryper avpoesi skrivet med varmaste hjärteblod som bläck!

 

Tyvärr är jag inte säker på att den finns kvar i bokhandeln - men kanske på bibliotek.

Annars kan man annonsera på Blocket och leta i antikvariaten

Av Kaela - 26 oktober 2009 20:04

  



Att sträva in mot centrum är en risk.
Man kan
hamna utanför igen när man gått igenom centrum.

Detta är en avvägningsfråga.
Med andra ord = håll

Dig på mattan.

Av Kaela - 26 oktober 2009 14:41

pinkozzy - tackar!

Ja det är något jag ofta tänker på.

Vi kan låta så tvärsäkra när vi uttalar oss om andra - vi som inte ens till fullo känner oss själva- ens efter många års vandring här på jorden.

 

Ha det gott och du - var rädd om dig!

http://kaela.bloggplatsen.se/2009/10/26/2119545-du-ar-inte-vad-manniskor-sager-om-dig/

Av Kaela - 26 oktober 2009 06:21

  


En pessimist ser svårigheter i varje uppgift,

optimisten ser en uppgift i varje svårighet.

Okänd tänkare

Av Kaela - 26 oktober 2009 06:11

Visste du att dvärghunden malteser istats har klassats som en av de farligaste hundraserna i delstaten New South Wales i Australien.

12 gånger på kort tid har en hund av just den rasen varit inblandad i angrepp mot människor.

Listan har med de tjugo "farligaste" hundraserna och den har iordningsställt utifrån anteckningar om hundangrepp på människor.

 

Jag kan inte säga om just den rasen bland småhundarna är den som oftast angriper och biter...men jag vet att småhundar ofta attackerar.

 

Läs mera här:

 

http://www.dn.se/nyheter/varlden/minihund-pa-listan-over-de-farligaste-fyrfotingarna-1.982089

Av Kaela - 26 oktober 2009 06:06

Den omstridde prästen och kvinnoprästmotståndaren dag Sandahls språkbruk gillas abv en del  - men verkligen inte av alla.

Bra tycker jag - som nog anser att man ska välja sina ord.

I det här fallet är ju dels språkbruket grovt - och dels angriper han underförstått människor med en annan sexuell läggning.

Ibland undrar jag om vissa vill chockera eller varför de tar till storsläggan så pass som denne kvinnoprästmotståndare gjorde här.

 

Undrar du vad han sa?

 

Läs här:

 

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=190806

Av Kaela - 26 oktober 2009 06:00

trollpackan - jag känner verkligen starkt med dig och med din man - och förstås med er lilla dotter som bara fick stanna så kort hos er.

Och hennes lidande blev ert-det förstår jag så väl.

Ändå vill jag värna om livet.

Utan att döma eller ifrågasätta den som handlar på annat sätt på grund av tunga erfarenheter.


Jag önskar dig innerligt allt gott!


http://kaela.bloggplatsen.se/2009/10/24/2113069-far-bara-friska-barn-fodas/

Av Kaela - 26 oktober 2009 05:58

Brizen det är klart jag svarar!

Det är jag som ska tacka- för att du läser- tänker till - och skriver.

Ha en riktigt fin ny vecka och var rädd om dig!

 

http://kaela.bloggplatsen.se/2009/10/25/2118084-tack-for-avtryck-brizen/

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards