Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Kaela - 19 januari 2010 18:47

Nog kan kärleken förvandla livet- men att den också kan förvandla till liv när den drabbar en person som är dödsjuk.

Riktigt så enkelt var det faktiskt inte- men kärleken var åtminstone orsaken till det som skedde.

N'är det dessutom visar sig att den älskade har tumme men Gud och känner bönens väg- så var undret ett faktum.

1997 hade Ulf ett år högst kvar att leva enligt läkaren....men han lever med sin älskade och är vid strålande hälsa...


Läs mera här om du har blivit nyfiken:


http://www.hemmetsjournal.se/Reportage/reportage/Jag-var-doende---da-kom-Ani-och-karleken-in-i-mitt-liv/

Av Kaela - 19 januari 2010 18:36

Tack för informationen Linus G Thiel.

Kommer den här risken att fortsätta- eller kommer man att kunna täppa till luckan ?


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/01/17/2418829-tysk-varning-till-surfare-for-att-anvanda-internet-explorer-som-webblasare/



Av Kaela - 19 januari 2010 11:24

Ja och vet du vad kristina - det märkliga är att man faktiskt hinner mera när man inte stressar!

Var rädd om dig önskar jag med en stor kram!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/01/19/2427180-tisdagstankar-om-nyarsloftet-som-jag-faktiskt-kampar-for-att-halla/

Av Kaela - 19 januari 2010 11:22

Visst är det vackert kristina

Och det bästa är att det är sant!

Både blommor och människor är en utmaning för oss att få att blomma!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/01/19/2427185-dagens-kloka-ord/



Av Kaela - 19 januari 2010 11:10


  

 

 

Att anpassa sig till andras önskemål för att vinna deras

gillande kan betinga ett högt pris.


Att vara uppskattad är färskvara, och har en tendens att försvinna i det

ögonblick dina uppfattningar inte faller den andra

personen i smaken.


Andra kan du leva utan, men dig själv har du med hela livet.


Reflektera därför lite mer långsiktigt över dina värderingar, och hur du vill leva.


Var sann mot dina värderingar, och respektfull mot andras.


Försök inte påverka andra i livsviktiga beslut.


Du kan inte ta ansvaret för dem, vilket de dock har rätt att

lägga på dig om du medverkat till ställningstagandet genom

påverkan.

 

 

Thomas

Av Kaela - 19 januari 2010 06:11


  



Även den taggigaste växt blommar när den får vatten och sol

Okänd tänkare

Av Kaela - 19 januari 2010 05:46

  

från animated pictures

 

 

Ett enda nyårslöfte har jag givit.

Jag tycker själv jag gör ett ganska bra jobb med att hålla det.

Missar ibland men stannar då genast upp.

 

STRESSA INTE!

Det var mitt nödvändiga nyårslöfte.

Mit jobb kan bli hur stressigt som helst - särskilt om man som jag har en viss benägenhet att slå knut på sig själv och vända minuterna ut och in för att hinna allt....

 

Jag har satt upp en liten skylt på tavlar vid mitt skrivbord...eller rättare sagt en liten lapp med några rader

 

"Jag ansvarar för vad jag ser.

Jag väljer de känslor jag upplever

Och jag bestämmer det mål jag vill uppnå.

Och allt som verkar hända mig det ber jag om

Och jag får som jag har bett."

Gerald Jampolsky

 

För att påminna mig om att det är jag som väljer stressen - om jag istället för att se de stora högarna med papper, där varje papper representerar en människa som behöver hjälp med något- ser den andra högen - där de finns som fått den efterfrågade hjälpen - då andas jag lättare och blir gladare och mera effektiv.

 

 Det gäller att hitta en stressfri struktur - inte lätt men det går.

Att inte stressa 2010 är alltså mitt löfte och mitt mål.

Jag misslyckas ibland...men då brukar jag tänka- om jag har tänkt åka till Gävle och får punktering i Upplands Väsby - inte ger jag upp och vänder till baka- jag lagar nog punkteringen och åker vidare...

så när stressen lyckas få mig i sitt grepp - då får jag "laga punkteringen på löftet" och fortsätta vidare med mitt nya stressfria liv.

 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards