Alla inlägg den 5 februari 2010

Av Kaela - 5 februari 2010 08:48

  

Ett kort möte med en medmänniska var idag min första punkt på arbetsdagen.

Ett möte som berörde mig och gav mig en ödmjuk respekt för en mycket stark människa i en svår livssituation.

När hon hade gått blev jag sittande en stund i tankar...ville smälta vårt möte innan jag kastar mig in i den aldrig sinande pappershögen på mitt skrivbord.


Så bra jag har det.

 Jag vaknar och stiger upp- det är ingen självklarhet att kunna stiga upp - eller att kunna göra det för egen maskin .

Jag  har en fin människa som finns nära mig, lever sitt liv med mig.


Jag har ett jobb som jag går till, kan utföra vissa saker, en del bra, andra saker gör jag mindre bra.

Men en sak är säker: jag gör så gott jag kan utifrån mina kunskaper och min förmåga just idag.

Jag har ett omväxlande, självständigt arbete vilket jag gillar.

Just nu - efter detta starka möte- har jag fattat ett beslut - efter varje möte med en människa vill jag  ge mig själv 5 minuter då jag smälter och sorterar alla intryck som just det mötet har givit mig.

Jag måste börja ge mig den tiden


Och så vill jag alltid komma ihåg att jag lever en stund här på jorden!

I mina händer ligger att göra det bästa av stunden - oavsett vilka omständigheter livet kommer att möta mig med.





Av Kaela - 5 februari 2010 07:56

"Beklagligt" säger chefen för vårdcentralen - om att en man har dött därför att vårdcentralens läkare missade hans cancer.

Detta trots att mannen ett par år tidigare framgångsrikt behandlats för cancer.

Beklagligt är ett ord man säger om småsaker.

Och det är verkligen ingen småsak att en människas liv förkortas i onödan - därför att man på denna vårdcentral inte var noga med att kolla upp vad mannens medicinska problem berodde på.

Förstår att hans hustru säger att hon tappat tilltron till vården.


Läs mera här:


http://www.gp.se/nyheter/halland/1.304483-vardcentral-missade-cancer

Av Kaela - 5 februari 2010 06:21

     


Verklig effektivitet handlar inte om att göra saker rätt utan om att göra rätt saker.

George Mallone

Av Kaela - 5 februari 2010 05:58

Tullen i Malmö stoppade vad man tror är människosmugglare.

Det är bra.

Allt det elände som kommer sig av smuggling av människor som desperat ger stora pengar till samvetslösa människosmugglare - eller smuggling av traffickingkaraktär.

Oavsett vilket är det utmärkt att smugglarna åker fast.


Läs mera här:

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=201823



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards