Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

Lyssna inte på de som vill ta dina drömmar ifrån dig

Av Kaela - 22 februari 2010 18:19

  

På bilden här är det apor, men det beror på att jag inte har någon passande grodbild.

Men texten stod i en gammal sagobok från 1922 som jag hittade för flera år sedan då jag röjde i min fasters hem sedan hon lämnat oss.

 

Det var en gång ett gäng grodungar som ville ordna en kapplöpning. Deras mål var att nå toppen av ett högt torn.

Mycket folk hade samlats för att ta del av kapplöpningen och heja på löparna …

Kapplöpningen kunde börja!

Men ärligt talat: Ingen av åskådarna trodde riktigt på att grodorna skulle klara av att nå toppen.

Från publiken hördes yttranden som:
”Det måste ju vara jätteansträngande!!!
De kommer säkert ALDRIG fram.”
”De lyckas nog inte ta sig ända upp – tornet är alldeles för högt!”
Den ena grodungen efter den andra avbröt, men några fortsatte ändå klättringen.

Folket skrek vidare:
”Det är alldeles för svårt!!! Ingen kommer att klara det!”
Allt fler grodor gav upp…

 

Men en av dem fortsatte mot höjderna!

 

Han ville helt enkelt inte ge upp!

Till slut hade alla andra avbrutit utom en som slutligen nådde toppen!

 

Alla medlöpare ville förstås veta hur grodan riktigt bar sig åt för att klara strapatsen.

 

En av dem gick fram till grodan för att fråga honom om hur han lyckats med konststycket att komma ända fram till mål.

 

Då stod det klart för alla …
Segraren var DÖV!!!

 

Jag tror vi som människor kan lära en hel del av detta!

 Att inte lyssna på pessimistiska och negativa uttalanden,

De krossar drömmarna vi bär.

 

Kom ihåg!

 

Allt vad du vill kan du!

 

Och framför allt: Slå helt enkelt dövörat till om du hör någon säga att du inte kan förverkliga dina drömmar!
Du KAN!!!!

 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

22 februari 2010 18:39

Kan inte annat än hålla med och därför föredrar jag också att ha en positiv blogg så mycket som möjligt. Är nästan "allergisk" mot negativa människor. Ha en mysig kväll.

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards