Alla inlägg den 8 mars 2010

Av Kaela - 8 mars 2010 15:39

Ja det är helt rätt e-k.

Och jag är övertygad om att detta är just vad din man skulle vilja om han hade fått bestämma.

När han tvingades lämna dig alldeles för tidigt så är han där han är- helt säkert glad över att se att du fortsätter leva.

Ja det är ett stort steg - barnbarn nära är något jag själv drömt om.

De bor fööör långt borta.


(Ja jag förstod!)


Kan bara än en gång önska dig all lycka till!


Kram


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/03/08/2650741-ett-stort-och-varmt-och-djupt-kant-lycka-till-e-k/

Av Kaela - 8 mars 2010 15:34

Tack för ditt mycket intressanta och berörande inlägg Pontus J. Back!

Jag vet inte om det finns någon annan kyrka än den i Kotka som lånar ut pengar.

Men det vore  fantastiskt  om flera följde Evangelisk-lutherska kyrkans i Kotkas initiativ.

Själv bor jag ju i Sverige- men gladdes över den nyheten.


Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/03/08/2650504-kyrka-lanar-ut-pengar/


Av Kaela - 8 mars 2010 08:30

Jag vet inte om någon annan av er kära läsare och besökare såg TV-programmet - Messaure- staden som försvann.

 

1957 byggdes en stad i Norrland...för att ge arbetskraft till byggandet av  Sveriges största vattenkraftverk med en 101m hög och 1800m lång damm samt ett vattenmagasin.

Och inte nog med det - när dammen skulle byggas dränktes en välmående by....

En kvinna som var född där - men borta nu, hade tagit det hårt.

hennes son berättade.

Och många människor är ju födda i Messaure- en utplånad stad där det idag växer sly....

Hela TV-programmet igenom satt jag och funderade på en fråga som i varje fall programmet inte gav svar på.

Varifrån fick staden sitt långt ifrån svensk-klingande namn?

Någon som kan berätta?

 

Här finns en hemsida om Messaure:

http://www.messaure.se/

 

Jag är helt faschinerad över att det byggts en stad och att den utplånats - och jag har aldrig hört namnet.

 

 



Av Kaela - 8 mars 2010 08:23

Tack för din önskan om bättring....den kommer väl (bättringen alltså) undan för undan hoppas jag.

Just idag känns den långt borta.... men snart är den här pärsen ett minne blott

Ett stort och varmt lycka till från djupet av mitt hjärta.

Din nya livsväv kommer att bli underbar med de inslag av erfarenhet lycka och sorg som du har.

Och Skåne kommer förutom kärlek - också att ge dig tidiga vårar!!!


Kram

http://kaela.bloggplatsen.se/2010/03/08/2650508-det-finns-en-vavstol/


Av Kaela - 8 mars 2010 06:07

  

 

 

Det finns en vävstol som kan kallas Livet

Var dag en tråd i din väv dunkas in.

Det finns inget mönster beskrivet.

Den väv du gör den är din, endast din.


Till din väv får du märkliga trådar ibland:

små gnistrande nystan du har i din hand.

De vävs in under dagar av sorg och av gråt,

och ger skönaste färg efteråt.

Mari-Ann Lindqvist

Av Kaela - 8 mars 2010 05:48

Evangelisk-lutherska församlingen i Kotka i Finland ger llån till människor som hamnat i skuldfälla och som blir hårt pressade nu under lågkonjunkturen.

En verkligt radikal hjälp.

Och helt rätt att en kyrka som har de möjligheterna ser till att hjälpa människor att komma på fötter ekonomiskt.
Ett lån känns ju heller inte som en allmosa- så samtidigt som det kan bli en verklig chans att lösa sina problem får man ta emot det med helt bevarad värdighet.


http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=204890

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards