Alla inlägg den 10 april 2010

Av Kaela - 10 april 2010 18:10

  


Skulle du vilja ha ett stearinljus som skiftar färg....

Kolla här


http://www.rainbowcandles.se/?gclid=CLvAlKjC_KACFYx_3goduEoqtw

Av Kaela - 10 april 2010 15:06

  



Öppnar den tunga porten

och släpper ut mig själv


slänger nycklarna


som låste mig inne



i den bottenlösa sjön




dörren


står öppen



för förlorarna


som vågar bli vinnare


vinden för mig hem


till Din strand




där mina fotsteg är väntade.......


Kaela

Av Kaela - 10 april 2010 13:35

"Jag har inga minnen av hur det kan vara att få vara ett litet barn.

Jag kan inte helt och fullt förstå hur det känns.

 Hur känns trygghet för ett barn?

Hur är det att ha en mamma som skyddar och tröstar?

Hur är det att inte vara ensam?

Hur känns det att slippa vara rädd?

Hur känns det att få vara mätt?

Jag fick själv vara mamma när jag var liten, jag tvingades trösta och skydda min egen mamma.

Min barndom är förlorad för mig, den går inte att göra om. "(Ur Kärlek och stålull av Lisbeth Pipping


En bok som inte lämnar någon oberörd.

Men som trots detta svarta förtvivlade- att bli bestulen på sin barndom visar att man ändå kan skapa sig ett gott liv.


Jag köpte den här:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172055596

Av Kaela - 10 april 2010 13:24

  



Må du alltid ha en ängel vid din sida som vakar över dig
ser det du känner, och som inger hopp om ljusare dagar.
Må du finna vägar för dina önskningar och drömmar att uppfyllas,
Må du få hopp att det kommer -  lika säkert som att solen lyser,


Må du alltid känna kärlek och tröst, välbefinnande och mod.
Må du alltid ha en ängel vid din sida.
Någon som fångar dig när du faller.
Uppmuntrar dina drömmar,-ger dig inspiration
håller din hand och hjälper dig genom allt genom livet, alla dagar.

Vårt liv är ständigt i förändring
Tårar kommer lika lätt som ett leende. längs livets resa.
Måtte ´dina underbara stunderna vara tusen gånger fler än de ensamma.
Må de gåvor du får aldrig någonsin ta slut,

 må du få någonunderbar att älska, och en kär vän att lita på och anförtro dig åt.
Må det komma en regnbåge efter varje storm, efter varje oväder.
Må du alltid ha hopp, som håller dig varm.
Och må du alltid veta att du har en ängel vid din sida.

Douglas Pagels/Fritt översatt av mig

Av Kaela - 10 april 2010 13:15


  


Jag tror att den största gåvan
jag kan tänka mig att få av någon människa
är att bli sedd av honom
hörd av honom
förstådd och vidrörd av honom

Den största gåvan jag kan ge
är att se, höra och vidröra en annan människa
När så har skett känner jag
att vi skapat kontakt

Virginia Satir

Av Kaela - 10 april 2010 12:44

David Birgersson 18 år försvann efter en gymnasiefest i centrala Varberg för en vecka sedan.

Han har inte hörts av sedan dess.

Hans föräldrar lever förstås i alla föräldrars mardröm.

Det har gått en vecka och just inga spår.

Vännen Gunilla berättar om hur de ändå håller hoppet uppe - och skickar med en hälsning från dem: "Be en bön för David"!


Jag hoppas att alla som läser artikeln i Hallands Nyheter

http://hn.se/nyheter/varberg/1.730194-vannerna-familjen-har-hoppet-kvar


- och alla som läser dessa ord i min blogg tar föräldrarnas bön på allvar- visst ber vi en bön för Peter - och även för hans föräldrar!

Av Kaela - 10 april 2010 12:24

Visst är den underbar - både den känsla man har med det nya barnet på armen - och dikten som tolkar känslan så fint e-k!


En underbar dag till dig!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/04/10/2812691-ar-det-sant-att-jag-haller-ett-barn-pa-min-arm/

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards