Alla inlägg den 10 juni 2010

Av Kaela - 10 juni 2010 05:50

Tidingen Dagen berättar om" Maria Regina" - ett hospice.

En plats dit man kommer när man vet att ens sjukdom är obotlig.

Där kan man få värd och omsorg.

Hjälp med smärtor.

Man kommer på remiss till Maria Regina - de flesta här - är mellan 40 och 60 år.


Jag hade förmånen att se ett annat hospice inifrån under min mors sista tid.

Samariterhemmets hospice i Uppsala. (Nu har detta hospice flyttat ifrån Samariterhemmet och heter Kronparkens hospice)

http://www.unt.se/inc/print/ny-tradgard-for-livets-slutskede-303177-Default.aspx


Därför vet jag att det är en bra möjlighet för den som sjukvården inte längre kan hjälpa genom behandlingar.

Underbar personal som är ett stöd inte bara för den som är patient utan även för de anhöriga.

Jag gissar att det är samma sak på Maria Regina. Det är inte vem som helst som väljer att arbeta med människor där hoppet om ett tillfrisknande är ute.


Vi behöver flera hospice i Sverige.

Som en möjlighet till en värdig sista tid i livet - och en värdig död!




Av Kaela - 10 juni 2010 05:45

Ja e-k - inte är det bara nackdelar med att bli äldre.

Kanske är det till och med så att fördelarna överväger.

Jag lutar nog åt det!


Önskar dig en riktigt riktigt bra dag!


Tack för åren....

Av Kaela - 10 juni 2010 05:41

Helt säkert " farmakologen"  är det så.

DEt som är bra för det ena är dåligt för det andra.

Vårt ständiga dilemma när det gäller läkemedel.


Ha det gott och var rädd om dig!


Antiinflammatoriska läkemedel.....


Av Kaela - 10 juni 2010 05:34

PK - nu är det ju faktiskt inte jag som väljer varken den ena eller den andra sommarprataren.

Men när en person har suttit 27 år i fängelse då har han eller hon sonat sitt brott!

Och har nog fått många erfarenheter att dela med oss andra!


Ha det gott och var rädd om dig!


Annika Östberg bland sommarpratarna

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards