Alla inlägg den 13 juni 2010

Av Kaela - 13 juni 2010 22:30

Dags att säga godnatt och krypa isäng. Tidig morgon som start på en lång och tuff dag! Sov gott alla fina vänner!

Av Kaela - 13 juni 2010 20:15

Daniel Lagerqvist skriver i sin krönika i NA att han som man möter en hel kvinnliga maktstrukturer.

Som exempel nämner han expediten i barnklädesaffären som undrar om hon ska slå in tröjan han lagt på disken och när han svarar nekande undrar hur gammalt barnet är.

Håller med om att det inte är en fråga jag som kvinna får.

Andra exemplet han nämner är BVC personalen som helt ignorerade hans närvaro och uteslutande vände sig till mamman.


Jag kanske kan tycka att det är att ta i att kalla det för kvinnliga maktstrukturer - men visst är jag väl medveten om att den där muren byggts under generationer runt det som av tradition varit typiskt kvinnliga områden.

Viktigt är det ju i vilket fall att vi tänker oss för - i alla lägen så vi inte använder det som kan upplevas som maktstruktur.


Av Kaela - 13 juni 2010 18:05

Imorgon, måndag 14 juni är det sommarfest för våra frivilligarbetare.

Så idag har jag varit ute och plockat hinkvis med blommor, packar in av mitt glas och proslin så det ska räcka.

Tankarna är överfulla av hur allt ska gå i lås.

Vi kommer dessutom att få besök av en duktig sångerska och ståuppare, Lotta Källström  som normalt får bra betalt för sina framträdanden - men som imorgon - eftersom hon uppträder för frivilligarbetare som sätter sin tid och sina krafter till förfogande för att underlätta och förgylla medmänniskors vardag, sjunger gratis.

Det tackar vi och niger och bugar för.

Vår ekonomi räcker inte till såna extravaganser.

Men vilken tur att det finns artister med hjärtat på rätta stället.

Det kommer att bli ordentligt trångt men jag hoppas att ni mina läsare håller tummarna för att det blir en riktigt trevlig fest för människor som verkligen är värda det!

Av Kaela - 13 juni 2010 13:56

  



Vet ej riktigt än hur åren
travat bort med mig på rygg.
Ärrade de blivit, såren,
stungna utav spjut och mygg.

Allt jag skulle tryggt förbanna,
om ej genom mörkret sam
doft från hår kring månklar panna
till mitt grämda hjärta fram.


Långt borta i åren där dröjer du än,
svarthårig, vithyllt, med nittonårsblickar.
Vårvinda blåsa i träden igen.
Almen bak regniga rutan nickar.
Ensamma steg på en grå trottoar.
Skymningen faller och stjärnan blir klar.


Huset är tyst.
Vit som en byst
står du vid fönstret, i ögat är tåren,
älskade vän...
Långt bort i åren.
Långt bort i våren
dröjer du än.

 

Birger Sjöberg

Av Kaela - 13 juni 2010 13:49

  


Jag behöver dig

så som vattnet behöver skålen
lågan behöver ljuset


så som kärleken behöver ett hem
och glädjen ett hus


med dig
och bara med dig
kan jag fånga evigheten
i nuets ögonblick


bara med dig
vill jag vandra genom åren
som ligger framför
Kaela

Av Kaela - 13 juni 2010 10:57

Dagen skriver om en kristen vårdinrättning i  Chihuahua i Mexiko som har till avsikt att avvänja narkotikamissbrukare överfölls.

20 personer, både personal och patienter sköts ihjäl.

Eftersom droghandeln är livlig där är det troliga att det var folk ur någon narkotikakartell som inte gillade att bli av med kunder.

Eller också hade någon som misshagat folk i drogkartellen sökt skydd på kliniken, vilket också händer.


Oavsett vilket- detta är verkligen ondskans ansikte.

Att överfalla och döda människor som arbetar i det godas tjänst för den snöda vinningens skull - kan man falla djupare i onskans labyrinter?



Av Kaela - 13 juni 2010 10:37

  
 
 
Alla kloka tankar har redan tänkts tusentals gånger, men för att göra dem till vår verkliga egendom måste vi noggrant tänka dem om igen, tills de slår fasta rötter i vår egen erfarenhet.
Goethe

Av Kaela - 13 juni 2010 10:30

DreamingChange - om det är som de säger att man blir visare med åren - då är jag kanske i allafall på väg mot vishet - har ju några år på nacken.


Ha det gott och var rädd om dig!


Tack, Dreaming Change

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards