Alla inlägg den 28 juni 2010

Av Kaela - 28 juni 2010 20:44

VLT skriver om Ann-Britt som ersatt sin gräsmatta med arksten. Prunkande rabatter och välfyllda krukor gör det hela till en riktigt levande trädgård trots att gräsmattan fattas.

Kanske något att ta efter för den som hatar gräsklippningen.

Eller är gräsallergiger - då klarar man inte klippning av gräsmatta.

Gå in  på VLT och se bild och läs mera.




Av Kaela - 28 juni 2010 20:34

Tack för att du läste, tänkte och håller med Anne!

Fin blogg du har!

Gjorde en alltför kort visit - men så lång som tiden tillät.


En fin blogg du har också!


Ha det gott och var rädd om dig!


Fotboja - ett bättre alternativ än fängelse

Av Kaela - 28 juni 2010 20:29

Susanne jag skulle önska att jag kunde säga att här kan du köpa den.

Men jag fick den av min mor på min 20-årsdag, (och det har runnit en del vatten under broarna sedan dess) - mitt ex. är ordentligt sönderläst för det finns en hel del visdom i de korta texterna.

Ebba Lager heter författaren.

Du kan ju höra på något antikvariat.

Ibland kan man hitta saker där.


Önskar sol och värme över dig!


...om man tar sig tid att tänka efter...

Av Kaela - 28 juni 2010 12:54

BLT skriver om en man i Karlskrona ber att få sitt fyramånaders fängelsstraff omvandlat till fotboja.

Han har för första gången i sitt liv chans till fast anställning.

Fotboja borde alltid användas om det är möjligt tycker jag.

När någon åker i fängelse händer det att man mister både familj och arbete.

Hur ska man kunna starta om och bli laglydig i den sitsen.

För att inte tala om att det skulle bli billigare för samhället.

Mindre fängelser behövs och det kanske dessutom skulle ge möjlighet till bättre stöd efter straffet för de som ändå får fängelsedom.


Av Kaela - 28 juni 2010 10:00

Så underbart att få gå ut och sätta sig i solen Gunilla!

Det känns nästan osannolikt att den äntligen är här - sommaren - efter lång kall vinter och lika kall vår och försommar!


Önskar dig många sköna timmar i solen.


Dagens kloka ord söndagen 27 juni

Av Kaela - 28 juni 2010 09:54


sexiga kläder- visst ska jag sätta in länken till fritidskläder.

Skriva något roligt vet jag inte om jag är den bästa på.

Vågar inte ens försöka.


Och ja- jag har haft en underbar midsommar!

Första dagen på semestern var midsommaraftonen.....


Om man tar sig tid att tänka efter

Av Kaela - 28 juni 2010 09:39

  



När ger sig människan tid
att lyssna till sitt eget inre?

För ljuden som kommer från själens djup,
som är hemligheter för oss själva,
borde vi vara lyhörda.
Istället är det dem vi mest hänsynslöst
överröstar och misstolkar.

 

Ellen Key



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards