Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Kaela - 6 juli 2010 21:25

Jag tycker också mycket om den, Susanne.

Den är så vemodig och längtande.

Och Vera Lynn sjunger ju jättebra.


Kram


Lile Marlene med Vera Lynn

Av Kaela - 6 juli 2010 20:40

Ja, jag tänker ofta så Susanne - och undrar ibland hur många av dem vi möter "in real life" varje dag som vi kommit lika nära som internetvännerna.


Ha en riktigt skön sommarkväll!


Precis så är det Susanne!

Av Kaela - 6 juli 2010 20:37

Självklart får du sprida den e-k!


Önskar dig vackra och sköna sommardagar tillsammans med dem du älskar!


Vandra mot ljuset

Av Kaela - 6 juli 2010 16:31

I DN idag kan man läsa om en film som heter: "Little Obama" (Obama som liten haft premiär i Indonesien som är det land där Obama växte upp med en vit mamma och en svart pappa.

Skådelspelaren som spelar Obama är en 14-åring med liknande bakgrund.

Bakgrunden har kommit till genom intervjuer med personer i Menteng - det område Obama bodde i under sin tid i Jakarta.


Jag tror att det skulle kunna vara en intressant film också för Sverige.

Men om den kommer vet man väl inte eftersom det f.n inte ens är fastställt att den kommer till USA.




Av Kaela - 6 juli 2010 12:05

Expressen berättar att Maud Olofsson avgår efter valet oavsett valresultat.

Ja hon har ju suttit i nio år så det är väl dags för henne att få lite vanligt liv.

Och kanske blir det bra för C med ett nytt ansikte.

Vem blir det tro?
Maud har i alla fall någon som hon gärna ser på posten som sin efterträdare.


Av Kaela - 6 juli 2010 11:59

Ja det är verkligen sant Susanne!

Därför är egentligen internet en underbar plats att lära känna varandra på.

Vi lär känna insidan först!


Kram!


Skapa en ny morgondag

Av Kaela - 6 juli 2010 09:09

  


Det är mycket jag har kommit underfund med sedan jag anslöt mig till Internet. Man träffar många som man aldrig skulle ha träffat på något annat sätt.

Man lär känna dessa människor inte på grund av deras utseende eller deras handslag utan genom deras hjärta och själ.

Om du skulle ha mött dessa människor på gatan så skulle du kanske inte ha lagt märke till dem; eller kanske skulle du tittat på dem och tänkt: "Vad tjock han är" eller: "Den där verkar vara en glad prick" eller kanske t.o.m "Oh, vilken färgstark människa!"


Du skulle ha gjort så och aldrig fått veta något om hur den människan är inuti.


Detta är tråkigt eftersom jag också är en sådan människa som skulle ha gjort så.


Men nu har jag träffat människor på nätet som verkligen har berört mitt hjärta på många sätt. De kanske har gjort mig till en bättre människa.


Skulle det inte vara något om hela världen kunde bli berörd så, att lära känna varandra på ett sätt som de aldrig skulle ha drömt om vara möjligt.


Jag är säker på att om de kände varandra så skulle det inte bli några krig och inga hemlösa eller hungriga människor.


Så, nästa gång du träffar en människa, döm dem inte efter hur de ser ut eller hur de bär sig åt -- bara vänd dig mot henne och ge henne ett leende och snart kommer detta att smitta av sig och vi alla går och ler!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards