Alla inlägg den 11 juli 2010

Av Kaela - 11 juli 2010 20:57

Ja Rebecca - detta är kanske lite mycket av det goda.

Skönt att beställa pizza till gräsmattan.

Det låter som ett bra sätt att tillbringa heta dagar.

Nu går vi här och väntar på din lillasyster med familj som är på väg.

De ville inte resa under hetaste tiden så det blir sen ankomst istället.


Och Pixie är världens sötaste lilla Pixie förstås.

Kramar och hälsa Anna!


Ta hand om dig i värmen - ute i Europa har till och med dödsfall inträffat



Av Kaela - 11 juli 2010 17:42

  


Vi njuter verkligen av en strålande högsommar.

I mina ögon en drömsommar.

Men jag vet ju att en del mår dåligt av värmen.

Och det smärtar mig.

Som DN skriver är det lika i stora delar av Europa.

Och till och med dödsfall har inträffat.

Det gäller ju verkligen att handskas med denna eftelängtade värme på ett förnuftigt sätt.

Se till att man är i skuggan en hel del och att man dricker så mycket man bara orkar.

Och kom ihåg att hålla alkoholen kort.

Och kroppsrörelserna.

Börja inte träna fär maraton.

Det är inte många år vi i Norden får uppleva en sån här högsommarvärme - så vi är nog lite ovana.

Efter den vinter vi genomlevt så tror jag ändå att alla vi som är lyckliga nog att inte direkt hotas till hälsa och liv av värmen tycker den är välkommen!


Av Kaela - 11 juli 2010 17:36

Tack Susanne!

De orden gör verkligen min dag!


Kram och en skön sommardag till dig!


Gå dit hjärtat leder dig

Av Kaela - 11 juli 2010 08:31

  
Du kan inte bli lycklig om det du tror på inte överensstämmer med det du gör.
 F.Stark

Av Kaela - 11 juli 2010 08:22

Då gissar jag att du också gillade boken Frida!


Fin blogg du har förresten!


Ha det gott och var rädd om dig!


Liza Marklund: "En plats i solen"

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards