Alla inlägg den 1 augusti 2010

Av Kaela - 1 augusti 2010 18:54

Du är värd varenda bokstav i orden LissenTo!


Ha en skön fortsättning på sommaren - för den är ju inte slut - eller hur?


Lissen to me

Av Kaela - 1 augusti 2010 17:50

Nu har forskare kommit fram till att vi ska sova sju timmar per natt - varken mer eller mindre om vi vill slippa stroke och hjärt-kärlsjukdomar - skriver Svenska Dagbladet

Att sova under fem timmar per dygn är enligt samma forskare nästan att rekvirera sjukdomarna.


Så det gäller att se till att komma isäng i tid nu när fler och fler av oss återgår i jobb.


 

Av Kaela - 1 augusti 2010 14:28

Lissen to (me) är en blogg dit jag gärna tar min tillflykt ibland - för att njuta av ord och bild - av djupa tankar och vardagliga eftertankar.


Ta en titt du också!



Av Kaela - 1 augusti 2010 14:15

  

Bilden från bibelfokus.se/musikhistoria





Jag är musik, den äldsta av konstformerna.
Jag är äldre än äldst; jag är evig
Även före livet på denna jord, var jag här -
i vindarna och vågorna.

När de första träden och blommorna kom, var jag bland dem.
och när människan kom, blev jag genast det finaste,
subtilaste och kraftfullaste uttrycksmedlet för hennes känslor.


När människan inte var mycket mer än ett djur,
påverkade jag henne för hennes eget bästa.
I alla tidsåldrar har jag inspirerat henne, ingivit hopp,
tänt kärlekens gnista, givit henne en röst att uttrycka glädje,
uppmuntrat till hjältedåd samt tröstat vid sorg och förtvivlan.

Jag har spelat en stor roll i livets drama,
vars mål och syfte är att fullända människans natur.
Genom min påverkan har människonaturen lyfts upp,
blivit renad och förfinad.

Med människans hjälp har jag blivit en skön konst.
Jag har en myriad av röster och instrument.
Jag befinner mig i hjärtat hos alla människor
och på deras tungor, i alla länder, bland alla folk;
analfabeterna och de outbildade känner mig
i lika hög grad som de rika och lärda.

Ty jag talar till alla människor, på ett språk som alla förstår.
Till och med de döva kan höra mig,
om de bara lyssnar till rösten från sin egen själ.
Jag är kärlekens föda.

Jag har undervisat människan i mildhet och fridfullhet;
och jag har lett henne framåt mot heroiska gärningar.
Jag skänker tröst åt de ensamma,
och jag löser spänningar och oenighet i större sällskap.

Jag är en nödvändig lyx för alla människor.
Jag är musik.

Okänd poet

Av Kaela - 1 augusti 2010 14:09

Ja Catharina, du är ju verkligen någon som har erfarenhet när det gäller att arbeta som familjehem.

Jag förstår att lön skulle vara bättre också ur den synpunkten att ett lönearbete räknas på ett helt annat sätt än ett arvoderat arbete.


Och stöd är ju något som jag tror alla kommunanslutna familjehem saknar.

Är barnet gott och väl placerat så är ofta placerande socialsekreterare nöjda med det.

På grund av för stor arbetsbörda tror jag.

Men oavsett orsaken så drabbas ju familjehemmen.


Kram


Jourhemmen finns i ökande utsträckning i kommunala bolag




Av Kaela - 1 augusti 2010 13:51

Härligt att jag fick vara din matinspiratör ibnför middagen Susanne!

Det är ju verkligen ett stort jobb att fixa matsedeln.

Jag tror inte ni blir besvikna.


Kram


Kycklinggryta när man är många

Av Kaela - 1 augusti 2010 13:48

Regnet  från väster har dragit in här över nordöstra Östergötland så solen har helt sagt hej-då för idag som det verkar.

Men det är varmt - och det är ju huvudsaken.


Njut av sommaren - den är alltför kort!


Glad för ditt intresse och kommentar Susanne

Av Kaela - 1 augusti 2010 13:44

Så roligt att se dig Ulla!
Tänker ofta på dig!


Kram!


Dagens kloka ord - fredagen 30 juli

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards