Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Kaela - 2 augusti 2010 22:00

Tragiskt att du har så tråkiga erfarenheter Maria!

Det finns oärliga människor bland alla.

Men kanske är det så att när det handlar om en liten och marginaliserad grupp så syns det bättre.

Jag beklagar verkligen din svärmors uppskakande upplevelse.


Ha det gott och var rädd om dig!

Av Kaela - 2 augusti 2010 06:16

  



Tankar är som frön .


Varje tanke du tänker påverkar dig positivt eller negativt 

Tankar är grunden till vad du är idag och hur ditt liv ser ut just nu samt vad som händer i det.


Genom att nära livet med positiva  tankar, finns det inga som helst begränsningar för hur långt du kan nå.

En sak är säker, och det är att du måste tänka.

Tänk positiva tankar så får du ett bättre liv och deltar i att skapa en bättre värld.



Av Kaela - 2 augusti 2010 06:07

I en artikel i DN säger Rosa Taikon (syster till katarina Taikon som skrev bland annat Katitzi-böckerna) att  ännu en gån drar g en våg av hat mot romer och resandefolk över Europa, en kylig vind som nu även nått Sverige.


Och visst - om man har ögonen öppna är det inte svårt att se och uppleva att det pågår en märklig (smittsam) kampanj eller vad man ska kalla det mot romer på olika platser i Europa.

Nu utvisar vi romer i Sverige -  romer som är EU-medborgare och har laglig rätt att vistas i landet i tre månader pga tiggeri.


Om vi inte reagerar och agerar för att rikta uppmärksamheten mot detta så blir det en förföljelse av en minoritet.

Det är det redan på sina håll...så tiden är kort ....


Av Kaela - 2 augusti 2010 05:58

  



Jag känner hur du ser ut
jag hör hur ditt hjärta slår
jag hör hur solen lyser
jag hör dina steg när du går

Jag känner ditt ansikte
när du talar till mig
och ömheten gör mig sjuk
men säg mig bara min kära
utan att jag ber dig
säg - ser jag vacker ut

Mitt mörker vad det är ljust
i närheten av din röst
jag bor i ditt hjärtas hus
djupt inne i ditt bröst

Det faller ljud över stan
det är blommor i vinden idag
de har fallit hela dan
och blommorna det är jag

Rune Andersson

Av Kaela - 2 augusti 2010 05:46

  



En del människor ger sina bekymmer simlektioner istället för att dränka dem.


Mark Twain

Av Kaela - 2 augusti 2010 05:25

Ja, det stämmer verkligen Glena!


Fortsätt att ha det bra!


Några säger

Av Kaela - 2 augusti 2010 05:23

Kul att du gillar detta kloka ord Glena!


Ha det gott och var rädd om dig!


ta det lugnt

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards