Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Kaela - 4 augusti 2010 06:23

Jag kommer på mig själv nu och då med att deppa över detta evinnerliga regnväder som vi har..

Men så kommer jag in på DNs sida och möts av en artikel om regnet i Kina.

Översvämningen som de ihållande regnet har medfört för dem berör omkring 4,6 miljoner människor - och 74 personer har omkommit.

Som det ser ut kommer regnet i Kina att fortsätta åtminstone ytterligare tre dagar vilket ju kommer att ställa till ännu mera för människorna i Jilinprovinsen i Kina.

Så vad är några regndagar här jämfört med det?



Av Kaela - 4 augusti 2010 06:14

  


Det är inte vad du säger som påverkar folk, det är hur du säger det
Bill Bernbach

Av Kaela - 4 augusti 2010 05:54

I ledare/opinion i Dagen tar Thomas Österberg upp ett svårt ämne.

Barn som "kidnappas" av den ena föräldern och förs utomlands.

Thomas säger att det oftast är vuxenperspektivet medan det är barnet som förlorar mest på att inte få ha kontakt med sina båda föräldrar.

Jag tror att vi vuxna har betydligt lättare att identifiera oss med mammans /oftast är det ju pappan som reser utomlands med barnet, även om jag är medveten om att det händer att det är mamman/ tomma famn än med barnets längtan.

Han vill ha en lagändring så att det blir straffbart att resa utomlands med barnet vid delad vårdnad.

Kanske är det ett sätt att påverka och visa att det verkligen inte är ok att handla så.

Och som sagt - jag harmed Thomas många gånger funderat om Migrationsverket tar de här frågorna på tillräckligt syort allvar.



Av Kaela - 4 augusti 2010 05:47

Glad att du tyckte om den Susanne!

Ja - åren går - fortare än vi vill...det som var nyss är redan sedan länge passerat!

Önskar dig en bra dag med en kram!


Nyss....

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards