Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Kaela - 5 augusti 2010 19:27

Vet du - semerstern är slut.

Har just jobbat 4 dagar nu - och tänker på hur otroooligt många dagar det är kvar till nästa semester.

Men jag har ju den underbara förmånen att älska mitt jobb- så jag njuter av jobbet också!


Önskar dig allt gott nina


Det är vackrast när det skymmer

Av Kaela - 5 augusti 2010 19:22

Du vet väl att kloka ord ska vandra runt och tända stjärnor och ge glädje.


Ha det riktigt gott!


Dagens kloka ord- tisdagen 3 augusti

Av Kaela - 5 augusti 2010 19:19


Gunilla - hoppas du fått ha samma fina väder som lyste upp Norrköping idag!


Nu gäller det att njuta....snart slut på sommar och värme.


Kram!


Det är vackrast när det skymmer

Av Kaela - 5 augusti 2010 06:18


  


Det är vackrast när det skymmer.
All den kärlek himlen rymmer
ligger samlad i ett dunkelt ljus
över jorden
över markens hus.



Allt är ömhet, allt är smekt av händer.
Herren själv utplånar fjärran stränder.
Allt är nära, allt är långt ifrån.
Allt är givet
människan som lån.



Allt är mitt, och allt skall tagas från mig,
inom kort skall allting tagas från mig.
Träden, molnen, marken där jag går.
Jag ska vandra –
ensam utan spår


Pär Lagerkvist

Av Kaela - 5 augusti 2010 06:09

Två små killar, fem och sex år gamla, tröttnade på händelselösheten och tog spårvagnen.

GP berättar att de blev avvisade av den föraren till den första spårvagnen de försökte få åka med...men tydligen kom de med på en senare tur.

Helt omedvetna om att de orsakade ett stort poilspådrag med bland annat helikopter sedan deras föräldrar anmält dem försvunna.



Av Kaela - 5 augusti 2010 06:04

DN skriver om att Bill Gates har lovat att skänka halva sin förmögenhet till välgörande ändamål.

Och det inspirerar flera miljardärer att göra detsamma.

Kanske har de upptäckt att lyckan inte ligger i att äga - utan i att ge!

Vem vet - oavsett så lär de upptäcka det - när deras skattkista töms.



Av Kaela - 5 augusti 2010 05:48

 

  

 

Var inte alltför klok.
Lite dårskap och lite visdom är en bra kombination.

 

Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards