Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Kaela - 15 augusti 2010 16:01

GP och DN skriver om en välskyckare som allvarligt skadade en 70-årig kvinna vid en ovanligt hänsynslös väskryckning.

Jag blir sällar arg - men när jag läser om väskryckare är jag färdig att explodera.

I mitt arbete som samordnare på en frivilligcentral (www.frivilligcentralen.se) har jag kontakt med flera kvinnor som råkat ut för just detta.

Fruktansvärt att se hur inte bara deras pengar och nycklar stulits - utan faktiskt också deras självständiga liv.

Ett par av dem vågar inte uträtta minsta lilla ärende utan att en frivilligarbetare fäöljer med.

Nattsömnen är förändrad till det sämre, livsglädjen står på sparlåga.

Dessa unga borde få möta och följa en väskryckt äldre kvinna under några dagar.

En god vän till mig sa: "En kille som fått smeka en kattunge och läst tio böcker rycker inga väskor från gamla tanter"

Ja visst- visst handlar det om killar som inte fått chansen att upptäcka och utöva sim empatiska förmåga.

Men kanske kan de botas?

Av Kaela - 15 augusti 2010 13:53


  



Tro är
ingenting du kan se
det är ingenting du kan röra
men du kan känna den i ditt hjärta

 Tro är
det som får dig att fortsätta försöka
när andra skulle ha gett upp
det får dig att fortsätta tro på
det goda i andra människor
och hjälper dig att finna det

 Tro är
att lita på en makt
högre än dig själv
och veta att vad än som händer
kommer denna tro att leda dig genom vad som helst
det är att tro på sig själv
och ha modet
att stå upp för vad du tror på
Tro är
frid mitt i en storm
beslutsamhet mitt i en motgång
och säkerhet mitt i ett bekymmer
Tro är

att lita på att hoppet blir infriat


Av Kaela - 15 augusti 2010 13:50




Har du märkt att veckosluten är precis som regnbågen.
Dom ser lovande ut på avstånd, men verkar försvinna när man kommer riktigt nära.

Av Kaela - 15 augusti 2010 13:44

  


Leendet är en sympatisk rynka som slätar ut de andra.

Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards