Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av Kaela - 26 augusti 2010 20:33

  


En dag skall gry,
när rosorna inte längre känner fasorna av frostens svärdsegg.
En dag,
när ingen spörjer någon saknad,
ingen tar farväl.
En dag,
då fullkomlig mognad som säd i ax,
jag går över till en annan verklighet.
Utan skrämmande brådjup,
vredgade vågor
mot okända farvatten.

Gunnar Stafrin

Av Kaela - 26 augusti 2010 16:01

Jag tvättar inte mina fönster därför att...

Jag älskar fåglar och


vill inte att någon av dem ska flyga rakt in i


ett blankt fönster och skada sig.


Jag bonar inte golven därför att...


Jag är livrädd att någon gäst ska halka och skada sig,


då skulle jag känna mig hemskt skyldig.


(plus att de kanske skulle stämma mig...)



Jag stör inte spindlarna i deras nät därför att...

Jag vill att alla djur ska ha ett eget hem.



Jag drar inte upp ogräs i trädgården därför att...


 

Vem har bestämt vad som är ogräs - inte jag i alla fall

Jag plockar inte undan saker därför att...

Min man skulle aldrig hitta dem igen.
 
  
 
Jag stryker inte därför att...
 

Jag väljer att tro på tillverkarna

som hävdar att det är strykfritt.



Jag stressar inte för något därför att...


Stressande människor dör unga -


jag vill vara kvar och bli


en rynkig och skräpig gammal kvinna!!

 

   


Av Kaela - 26 augusti 2010 15:08

Man brukar tala om solen i Karlstad och att den skiner jämnt....men enligt Blekinge Läns Tidning var det Karlskrona istället som ledde solligan i juni i varje fall.


Då registrerades 341 soltimmar i Karlskrona.
Detta var soligast i hela landet, enligt mätningar från SMHI.

Av Kaela - 26 augusti 2010 14:51


  


Vill du kunna använda dina egna kläder under gravididteten istället för att köpa en helt ny garderov så finns det ett underbart hjälpmedel.


Flexi-belt som du kan köpa här för en hyfsat  låg peng.




Av Kaela - 26 augusti 2010 08:12

GP skriver att gruvarbetarna i Chile fått veta att de i bästa fall kan bli räddade till jul - och att de tog beskedet med fattning.

Ja vad har de att välja på?

Jag får nästan panik av att tänka mig i deras situation.

Instängda i ett litet gruvschakt,mörkt och fuktigt och troligen jättedålig luft.

Och frågan infinner sig förstås - varför kan man inte ha en snabbare räddningsaktion?



Av Kaela - 26 augusti 2010 06:10

DN skriver att missbruk av droger och alkohol redan är ett stort problem i Sverige.

Och det växer.

Men bara en av fem missbrukare får vård.

Det är skrämmande.

Hur tänker vi om de fyra som inte får det?

Ser vi det som att de får skylla sig själva och ta tag i sina egna problem?

Eller hoppas vi på något slags märkligt under?


Av Kaela - 26 augusti 2010 06:01

  


En dag som den här reste Marco Polo till Kina.

 

Vad tänker du göra idag?


Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards