Alla inlägg under september 2010

Av Kaela - 23 september 2010 14:14

    


1.
Jag är herren i ditt hus

2.
Du ska inte ha några andra husdjur än mig

3.
Du ska aldrig ignorera mig

4.
Jag kommer att ignorera dig när jag känner för det

5.
Du ska vara tacksam för att jag över huvud taget
ägnar dig någon tid under dagen

6.
Glöm inte bort min  matskål och se till att hålla den full

7.
Du ska lägga det mesta av dina pengar på leksaker
och presenter åt mig

8.
Du ska alltid ha ditt knä ledigt för mig att krypa upp i

9.
Du ska slösa med kärlek och uppmärksamhet på begäran

10.
Framför allt, du ska göra vad som helst och allt som behövs
för att göra mig lycklig


Av Kaela - 23 september 2010 08:28

Nerikes Allehanda skriver om  en forskning på Örebro Universitet som bygger på en omfattande brittisk forskning som visar att om mamman rökt mer än nio cigaretter/dag under gravididteten får barnet sämre koordinationsförmåga.

De brittiska forskarna har följt  13 000 barn födda i Storbritannien under en vecka i mars 1958, som sedan följts genom livet.

Idag vet väl alla mammor att man inte ska röka under gravididteten.

Ändå ser man nu och då en gravid kvinna med en cigarett.

Alla rökare vet ju hur svårt det är att sluta röka, men kanske kan man försöka innan man planerar att starta en gravididtet.




Av Kaela - 23 september 2010 06:03

  


"I livets kamp är det inte kritikern som räknas.
Ej heller den som pekar ut den starke som snubblar eller den som utför stordåd, men som kunde ha gjort bättre.
Förtjänsten hör till den som verkligen försöker;
vars ansikte är märkt av damm, svett och blod;
som kämpar djärvt; som gör fel och misslyckas gång på gång,
som kännetecknas av stor entusiasm och hängivenhet,
men som slåss för sina ideal;
som slutligen vet vad som kännetecknar en storartad prestation;
och som i sämsta fall, om han misslyckas,
åtminstone gör det medan han djärvt vågar,
så att hans plats aldrig kommer att vara
bland de likgiltiga och rädda själar som varken känner till seger eller nederlag"

 

Citat av Theodore Roosevelt


Av Kaela - 23 september 2010 05:57

  




ska vi vandra

den gamla vägen

medan daggen ännu

glittrar på varje grässtrå

ta ett kliv över diket

där det växer kabbelekor

och vattnet rinner

mellan gräset

här är min hand

låt den stanna i din

medan himlen sjunker

i skogens famntag

Kaela

Av Kaela - 23 september 2010 05:43

Leonard Cohen skänker konst till Göran Tunströms  minne berättar Göteborgsposten.

Sunnes bibliotek som har en minneshörna över Göran Tunström fick ta emot paketet.

Leonard Cohen och Göran Tunström umgicks i Grekland på 1960-talet.





Av Kaela - 23 september 2010 05:38

  

 

 

Kärlek, medkänsla och omsorg om andra är verkliga källor till lycka!

Dalai Lama

Av Kaela - 22 september 2010 17:51

Läser i Expressen -  en sån där härligt go och varm nyhet som jag älskar - om piloten Mikael Knudsen som överlämnade sparkarna till andrepiloten och föll på knä och friade till Emelie.

Inte lätt att ta tillbaka det frieriet med så många vittnen.

Hoppas de får fortsätta att leva högt på och av sin kärlek - det önskar jag dem.




Av Kaela - 22 september 2010 15:12


  


Det är om aftonen man bryter upp


vid solnedgången


Det är då man lämnar allt.


Tanken tar ner sitt tält av spindelväv

och hjärtat glömmer varför det har ängslats

Ökenvandraren överger sin lägerplats

och fortsätter sin färd i nattens stillhet


ledd av gåtfulla stjärnor


Pär Lagerkvist



 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards