Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

Kaffe - rena hälsokuren

Av Kaela - 10 mars 2011 07:51

  



Drick kaffe och håll dig frisk.

Denna gudadryck är inte bara god - den är också nyttig.

Så slå på bryggaren med gott samvete och njut en kopp gott kaffe.

Du gör gott mot dig själv i dubbel bemärkelse.


Åtminstone enligt Expressens artikel.

Läs och njut sedan av ditt morgonkaffe!

 
 
skrivmoster

skrivmoster

10 mars 2011 09:27

Efter att precis nyss ha läst om att man ska dricka mindre kaffe för sin hälsa, så läser jag detta som säger motsatsen... Nu är det nog upp till mig själv att välja. Jag gör väl som vanligt - dricker högst 2-3 koppar per dag. Det har funkat och jag mår bra av det! ;))

http://www,skrivmoster.bloggplatsen.se

Kaela

10 mars 2011 13:17

Det är jag övertygad om att du gör.
Man ska nog mest lita till sig själv och sin egen kropps signaler.
Då tror jag det blir bäst på alla sätt.

Kramar om!

 
pinkozzy

pinkozzy

10 mars 2011 09:51

Kaffe är gott. Speciellt när man är ute i naturen. Finns väl inget bättre än en kopp på ett fjäll eller vid ett vattendrag.
Men tyvärr säger nu en del att man ska vara lite försiktig med kaffe om man äter enligt LCHF eller GI. OK, 3-4 koppar ska tydligen gå bra, men mer än så ska man tydligen inte dricka om man vill få ut max av sin diet. Inte för att de med säkerhet vet att kaffet är negativt, utan för att de håller på att undersöka det och tror att så kan vara fallet. Men får jag bara 2-4 koppar om dan så klarar jag mig.

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

Kaela

10 mars 2011 13:16

ja ingenstans smakar kaffet så gott som ute i naturen.
Jag vet inte hur det förhåller sig till de dieter du nämnde.
Men åtminstone GI är väl en viktminskningsdiet - och tar man inte socker eller mjölk i kag´ffet bör det väl inte vara några problem.

Allt gott till dig!

 
Louise

Louise

10 mars 2011 15:54

Besvara dagens fråga i min blogg & få fram din åsikt om vad just du tycker!

http://lowiice.bloggplatsen.se

Kaela

11 mars 2011 20:11

Ja ljuga ska man aldrig göra- talar man sanning alltid får man inga problem med att komma ihåg vad man har sagt!

Kramar

 
Kristina

Kristina

10 mars 2011 18:36

så skönt att åter få höra att kaffet är välgörande, jag älskar kaffe men det ska vara kok för då mår jag bra. Ha en skön dag kRAM

http://ruach.blogg.se

Kaela

11 mars 2011 20:09

Kok minner om min mor - men jag har nog bryggt hela mitt liv:)

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards