Direktlänk till inlägg 3 april 2011

Det är tid för en lång resa...av Bo Setterlind

Av Kaela - 3 april 2011 18:58


 


Det är tid för en lång resa,
en färd till ett annat land,
ett land som finns i vårt inre,
osynligt och utan band.

Där är ljuset ett sätt att leva,
ett smycke är mörkret där,
och det största berget man har att bestiga
är att lämna sin egen värld

Det är tid för en lång resa
- för ett möte med HAN SOM ÄR.


Bo Setterlind

 

En del av Bo Setterlinds diktning lämnar mig tämligen oberörd - och vissa har en magnetism som gör att de bor i mitt hjärta för alltid.

Detta är en av dem


 
 
pastorsfrun

pastorsfrun

3 april 2011 21:50

Hejsan
Vad roligt att du hittade till mig så jag kunde hitta till dig. Vilka fina dikter du hittar!!! Jag älskar dikter och kommer gå in här och få inspiration =)
Kram

http://pastorsfrun.blogg.se

Kaela

3 april 2011 22:45

Kram till dig också.
En ny bloggvän....så generöst livet är.

Alltid välkommen till mig!

 
skrivmoster

skrivmoster

4 april 2011 07:26

Så underbara dikter han skrev Bo Setterlind! Jag är glad åt hans böcker i min bokhylla.

Tack och kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kaela

4 april 2011 15:05

Ja den dikten var i både mors och fars dödsannons - mor valde den till fars och eftersom hon älskade Bo Setterlinds dikter - och särskilt den - så kom den även i hennes.
Hon hann ju inte säga vem hon ville ha.

Kramar om!

 
Spanaren

Spanaren

4 april 2011 07:53

Så vacker bild /kram

http://spanaren.bloggplatsen.se

Kaela

4 april 2011 15:03

Regn på utblommade maskrosor som lyckades fångas av kameralinsen innan det rycktes upp med rot.

kramar om!

 
e-k

e-k

3 maj 2011 10:38

Den berör mig också väldigt mycket

http://www.steeperz.com

Kaela

3 maj 2011 12:55

Visst är den fin.....jag älskar den.

Kram!

 
Anderz

Anderz

12 juli 2016 07:21

I min mors dödsannons hade jag Setterlinds dikt "Den vi älskar bär oss genom mörkret genom livets natt och tomhet...osv". En av de vackraste dikter jag vet.

http://mrearnestblog.wordpress.com

Kaela

16 juli 2016 18:50

Ja det är en otroligt vacker dikt Anderz och jag är säker på att den uttryckte det din mamma skulle velat ha sagt som efterord.

Allt gott till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards