Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Kaela - 17 maj 2011 17:17

Det finns ett stoprt utbud av barnkläder på nätet.

Och det kan vara roligt att hitta just det där lilla extra.

Jag har en favoritsajt där jag hittat söta och bra och prisvärda kläder till mina små prinsessor och den lilla prinsen (de senaste tre åren har ju begåvat mig med fyra barnbarn.

Bland annat kan man hitta sovpåsar till bebisar - något som inte är så lätt att hitta ute i handeln.

Kolla du också på Pingpong barnkläder

Av Kaela - 17 maj 2011 16:40



 



Någon
går vid din sida


lyssnar till dina
osagda ord

 visar en väg
som håller
att vandra


målar hopp
på din
levnadshimmel


Du anar:
det finns mer
än det
ditt öga möter


vinden
smeker bort
dina tårar

 medan Någon
viskar ditt namn


Under
den ständigt
föränderliga ytan

byggs en grund
från botten


som orkar lyfta

både dig
och ditt trasiga liv

Kaela

Av Kaela - 17 maj 2011 13:03

Jättebra att personer i Fas3 ska kunna få delta i arbetsmarknadsutbildning - om det tros leda till jobb.

Det villkoret -att utbildningen verkar kunna leda till jobb - hoppas jag alltid gäller för alla personer som erbjuds arbetsmarknadsutbildning.

Däremot är det tragiskt att oppositionen fortsätter att kritisera på ett osakligt sätt.

Som det låter får jag tanken att man vill "slänga ut barnet med badvattnet"

Det finns mycket gott i fas3 och det gäller att slå vakt om det.

Det som är dåligt - som detta att man om man hamnat i fas3 inte har fått delta i arbetsmarknadsutbildning  - är däremot dåligt.

Nu rättas det till - och det vore klädsamt om oppositionen istället för att påstå "att regeringen vill sno deras förslag" uttryckte glädje över förbättringen.


Till artikeln i Dagens Nyheter

Av Kaela - 17 maj 2011 10:24

Just nu sjunker huspriserna.

Jag gissar att det är en effekt av att man inte längre kan låna hela köpesumman utan måste betala 15% av köpesumman med sparade eller på annat sätt förvärvade eller egna medel.

Jag tror att det är bra - ger tid för planering och eftertanke.

Lite tråkigt för unga par som vill sätta bo och starta familj.

Man har ju inte haft så stora möjligheter att spara under studieåren

Att bli husägare är underbart - men medför också ganska mycket av arbete och ansvar.


Till artikeln i Dagens Nyheter

Av Kaela - 17 maj 2011 08:41

 
 
Omtanke är som regn på torr mark.
Medkänsla är grunden för all moral.
 
Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards