Alla inlägg den 30 juli 2011

Av Kaela - 30 juli 2011 23:37

Har ägnat en stor del av kvällen åt en film som gick på kanal 5.

"Skicka vidare.

Rn underbar historia om en liten kille som får en idé -om att skicka vidare goda gärningar.

Om jag gör gott för tre och de för tre var blir det nio....och så vidare..

Jag ska inte säga mera om handlingen - men hoppas att den går igen, på någon kanal.

Annars är det ett gott tips nästa gång du ska hyra en film

Det är en film som ger nya tankar och förstärker känslan av att godheten går att multiplicera.


Du kan läsa om den i Peters blogg också


Och på Svenska Filminstitutet

Av Kaela - 30 juli 2011 18:37

I parken Samut Prakan Crocodile Farm och Zoo utanför Bangkok finns en liten tigerunge som inte får mat av sin mamma.

Påpassligt har apan Do-Do ryckt in  och matar tigerungen med nappflaska.


Du måste bara se det här

Av Kaela - 30 juli 2011 17:01

 



Läste några ord i min bok "Tänkt och tyckt" som jag bläddrat i så många gånger under de tjugo år den varit mig en trogen följeslagare att jag fått tejpa i princip överallt.

Trots att jag läst den många många gånger känns mycket nytt.


Som detta:


"Att vara modig är inte detsamma som att aldrig känna rädsla och osäkerhet.

 Att vara modig är att våga vara kvar i sin känsla, att förstå varför vi blir osäkra och inte fly, att inte döma, attackera och leta fel hos andra.


Att vara modig är visa sig sårbar och ödmjuk, att vilja utvecklas och lära.


Att vara modig är att våga be om hjälp!"

Av Kaela - 30 juli 2011 12:43

Kolumnisten Karin Thunberg skriver i Svenska Dagbladet i sin kloumn om den fredag en het sommardag 2011 som vi alla kommer att bära med oss i minnet.

På samma sätt som jag tror att vi alla minns vad vi gjorde då vi fick veta att Palme var mördad eller planen flugit in i tornen i USA.

Hon skriver om det outtalbara på ett sätt som ger mig rysningar.

Det finns ingen tröst för den som mist en kär.

Och att mista ett barn....


Läs gärna kolumnen

Av Kaela - 30 juli 2011 11:19

Än är det väl sommar och långt till jul med dignande hyllor med plastdekorationer och grinande tomteansikten.

Men någon som vill vara ute i tid är varuhuset Harrods i London.

Där är hyllorna redan fulla med julpynt.

Kan det vara så att de missat sista bokstaven i månaden juli och tror att det är jul?


Till artikeln i Dagens Nyheter

Av Kaela - 30 juli 2011 11:04

    



Kunskapen att leva når man bara genom att acceptera livet som någonting större än ens egen förmåga att förstå.


Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards