Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

HIV mannen i Malmö gripen

Av Kaela - 24 augusti 2011 22:03

Dagens Nyheter har en artikel om HIV-mannen - en mycket ung man - bara 20 år, i Malmö.

Den som har tittat på Efterlyst ikväll vet att han greps under sändningen - efter att ha angett sig själv.

Det är fruktansvärt att utsatta en annan människa för risken att smittas av HIV.

Bra att mannen nu är omhändertagen och att inte flera flickor än vad som redan tros ha skett får gå omkring med ångest i väntan på provsvar

 
 
Ingen bild

Frihet under ansvar

24 augusti 2011 22:37

Jag tycker de som medvetet med sitt oansvariga beteende riskerar att smitta sina ovetande sexpartners med HIV ska dömas för mord eller mordförsök (el. dyl.) beroende på utfallet. Jag har noll förståelse för detta egoistiska och svinaktiga beteende. Visserligen finns det ju bromsmediciner men i alla fall. Om killen hållit sig undan länge så tycker jag media gott och väl kunde publicerat namn och bild på killen.

I Finland så var det det en HIV-smittad strippa som extraknäckte lite vid sidan om och hade oskyddat sex med ett tiotal män. Hon gick själv med på att publicera namn och bild i rikspressen för att hennes kunder kunde se till att testa sig. En hade blivit smittad. Hennes beteende var oansvarigt från början men jag fick i alla fall mer respekt för henne för att hon insåg allvaret i vad hon gjort och försökte minimera spridningen genom att själv gå ut i media trots allt. Hoppas den här Malmöbon inser allvaret, tar sitt ansvar och ser till hjälpa till i smittspårningen.

Kaela

25 augusti 2011 05:42

Ja det är ett fruktansvärt oansvarigt beteende.
Man döms för grov misshandel i de fall man smittat någon medvetet med HIV.
Jag hoppas också han vill hjälpa till att spåra upp dem han haft sex med, så de kan testas.

En fin dag till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards