Alla inlägg den 15 september 2011

Av Kaela - 15 september 2011 16:48

Visste du att Camilla Läckberg skrev sin första deckare som fyraåring...idag är hon mångmiljonär på att skriva om mord och otäckheter.

Jag är lite faschinerad över att så många kvinnor är deckarförfattare idag.

Jag kan inte förneka att jag kopplar av med deckare ibland när hjärnan är överfull och allt är rörigt och det måste vara riktigt spännande för att jag ska kunna "försvinna in i boken" - men aldrig någonsin om jag inte har sällskap i huset.

Och våra kvinnliga deckarförfattare - de skriver om det jag inte vågar läsa - och säkert sitter de ensamma.

Jag är nog en fegis!


Av Kaela - 15 september 2011 16:26

 


Tipsar med glädje om en underbar poet .Ann Åhsberg


Ann finns också på Poeter.se

Hennes diktning är mogen och berörande -  fylld av det vemod man känner en höstdag när hösten leker sommar - eller den känsla som den morgon det första äpplet vilar i det daggvåta gräset utanför vår dörr - man anar doften av det naturen ger genom Anns ord.


Av Kaela - 15 september 2011 13:49

Läser om rättegången mot läkaren vid Astrid Lindgrens sjukhus i Dagens Nyheter.

Berörs av mammans nöd  och sorg- men får ändå frågan i mitt huvud,  varför de (föräldrarna) egentligen har startat detta?

Föräldrarna har ju gått med på att respiratorn ska stängas av.

Och bör alltså absolut ha varit medvetna om att livet för deras lilla flicka räknades i minuter och timmar från den stunden.

Självklart ska ingen läkare i Sverige ge aktiv dödshjälp (passiv dödshjälp ges ju hela tiden).

Men ändå - för mig kvarstår frågan.....trodde föräldrarna att det skulle minska deras lidande och sorg om de gjorde en anmälan.

Jag kan förstå om det är så att de vill kasta ljus över det som hände för att det under inga förhållanden ska få förekomma aktiv dödshjälp i Sverige eftersom det är olagligt.(Och för att livet  - som jag ser det - är heligt)

Och föräldrarnas uppfattning är ju efter vad jag förstått  - att det är vad som har skett med deras barn.

Men jag lider med föräldrarna som måste återuppleva allt igen nu - och jag lider med läkaren - som oavsett hur det var -  så vitt det är möjligt för mig att förstå - handlade av människokärlek.



Av Kaela - 15 september 2011 12:00

 
 
 
 
När du möter någon - minns att det är ett heligt möte.
Så som du behandlar dem kommer du att behandla dig själv.
Så som du tänker om dem kommer du att tänka om dig själv
Jobinell

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards