Alla inlägg den 16 september 2011

Av Kaela - 16 september 2011 20:44


Jollyrom har den absolut sötaste vagn/åkpåse jag sett.

Dessutom oerhört praktisk - går att använda året om.

Och inte alls dyr.

Givetvis finns den i flera färger.



 
Av Kaela - 16 september 2011 19:34

 

Det här med att älska sig själv är svårt.....på en kurs i etik på mitt arbete hade vi hade vi en diskussion som lät ungefär så här:


Kärlek är en positiv och stark känsla och en önskan att man vill göra något för
någon annan utan att få något för egen del. 


Kärlek är en osjälvisk känsla som sprider sig som ringar på vattnet.

Ändå - det måste börja med att man älskar sig själv.


Det är  inte egoistiskt att älska sig själv.


Om jag inte älskar mig själv kan jag inte älska någon annan.


När jag mött ordet egoism så har det varit i form i nedvärderande sammanhang.

Men samtidigt säger man att man skall bry sig om sig själv, älska sig själv.


Egoism är att vilja ha något på någon annans eller andras bekostnad....bara jag får så är det bra - att älska sig själv är att acceptera sig själv och se att man är en person som har något atyt ge trots brister och tillkortakommanden.


Att älska sig själv är att ge sig själv tid och utrymme för att må bra.


Och det är först när vi mår bra som vi kan bli generösa nog att älska andra.


Av Kaela - 16 september 2011 09:01

Dagens Nyheter berättar idag om en man i Göteborg som sägs upp för att han skrattar förhögt - och för att han matar fåglar från balkongen.


Sensmoralen av detta blir väl att vi inte ska skratta- inte för högt i alla fall - och inte bry oss om hungriga småfåglar om vi bor i hyresrätt och vill bo kvar - eller hur?

Av Kaela - 16 september 2011 08:53


 


Recept för en bra dag:

Se hur unika människor du möter är...

Glöm inte det som gör dig glad och låt andra få dela din glädje...


Säg till någon att du älskar dem...


Ur boken "sant o sånt"


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards