Alla inlägg den 20 september 2011

Av Kaela - 20 september 2011 19:02


 




Hjälplösheten
som förlamar
då jag ser
världens lidande

skrämmer mig
till försvar
mot det
som är främmande

frostiga svarta
nätter
och isande vindar
sveper fram över jorden

men de nattsvarta
skuggorna drivs bort

av dem som vågar
älska ljuset


Jag vill vidga
mina gränser
omfatta varje människa
jag möter
med kärlek

skön är kärlekens väg
vishetens blomma
doftar där
för varje vandrare

Ljus blir färden
när kärleken räcks
från hand till hand
från hjärta till hjärta



Kom
jag vill vandra vägen

tillsammans med dig


Kaela

Av Kaela - 20 september 2011 18:40

Tror du kronprinsparet får en prins eller en prinsessa.
Prinsessa     16.7 %
Prins     14.6 %
Bara det är friskt är det bra     34.3 %
Inte intresserad     34.3 %
 

Totalt har 198 personer röstat.
Omröstningen startade 2011-08-19 12:26

Av Kaela - 20 september 2011 10:08

   



Jag upplever att de flesta av oss är på väg och

Det är väldigt bråttom till det som väntar där

Borta…..

Varför är det så bråttom?

Jag upplever att lyckan är i det som jag upplever just

nu, för i går och i morgon kan jag idag inte

uppleva…inte ännu i alla fall.

Så varför inte

vara i det som är just nu, och se hur det är!


Jag är sängen du sover i..märker du hur

skön jag är?


Jag är kaffet du dricker…känner du min

doft?


Jag är barnet vid frukostbordet…ser du

mig?


Jag är solen som skiner på dig…märker du

det?

Jag är sången i radion…hör du mig?

 

Jag är kassörskan på affären…ser du mig?

 

Jag är maten du äter…känner du vad jag smakar?

 

Jag är människan som älskar dig…förstår

du det?

 

Jag är hjärtat som arbetar för dig…är du

tacksam för det?

 

Jag är vårfågeln som sjunger för dig…hör

du mig?

 

Jag är den som pratar med dig …lyssnar

du?

 

Jag är längtan i din kropp…känner du mig?

 

Denna dikt är skriven av signatur Lena P

Av Kaela - 20 september 2011 10:00

I Dagens Nyheter kan man läsa en artikel om "den twittrande polisen" Peter Ågren.

Han har helt klart åsikter och delar med sig en he4l del av det på Twitter.

Här kan du läsa hans inlägg på Twitter.

Att följa med i hans blogg tar nog bort alla illusioner vi eventuellt haft om polisyrket som spännande.

Det är ju betydluigt mera av tragiedi än spänning.





Av Kaela - 20 september 2011 08:49

 


Man måste ha gått igenom åtskilligt för att ha barnasinnet kvar


Läst i en veckotidning

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards