Alla inlägg den 26 september 2011

Av Kaela - 26 september 2011 15:30




 



Trots att mannen
som kommer emot mig
på gatan

är smutsig av all misstro
med fåror av tårar
över de sorgsna dragen

anar jag ändå
Hans skönhet

och glädjen
får mitt hjärta att dansa
när jag möter Hans blick

och min längtan

går före mig
till mötet
med Kärleken

där min sorg

blir förvandlad
från vassa stenar

till spindelväv
som faller till marken

i Ljuset
från Hans ansikte

Kaela

Av Kaela - 26 september 2011 15:20

Visst är det väl märkligt att världens mest utbildade ekonomer och ledande hjärnor inte ska kunna lösa den kris som har uppstått i och med Greklands enorma statsskuld.

Svenska Dagbladet skriver att en av världens ledande ekonomer - Georg Soros säger att om vi inte lyckas lösa Greklandskrisen blir det en internationell härdsmälta och det låter ju minst sagt ruggigt.

Själv är jag fullständigt okunnig i frågan och kan som de flesta andra bara bita på naglarna medan denna rysare spelas upp på världsridån


Av Kaela - 26 september 2011 08:07

Jag blir förskräckt när jag läser om det schema som en åttaåring kan ha för att tillmötesgå föräldrarnas önskan att hon ska vara aktiv.10 timmar i veckan på en aktivitet - och kanske ungefär lika mycket på den andra.

I artikeln i Svenska Dagbladet säger visserligen pappan att det handlar om vad flickan vill.

Nu är inte varken sanning eller relationer så enklet.

Troligtvis känner flickan föräldrarnas (kanske outtalde) önskan - och oavsett vad vi tror så vill egentligen barn inte något hellre än att vara sina föräldrar till lags.

Det är bra med aktiviteter som gör att barn får röra på sig - men en åttaåring är ett barn och då ska det vara lek.

Blir tacksam för min egen barndom där det faktiskt fanns tid att ha tråkigt ibland  - eftersom det är då som tanken går på spaning - när jag läser om dagens barn

Av Kaela - 26 september 2011 05:57

 



Hinder är det du ser när du tar bort ögonen från målet.


Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards