Alla inlägg den 28 september 2011

Av Kaela - 28 september 2011 20:24

 



Ta av dej dina skor
skor är till för dom hårda
för framstegarna
 
Ta av dej och gå ut under himlen
släpp dina förbehåll och lägg dem bakom
dej
din verklighet har för små skor
den skyddar dej mot hemligheterna
 
Tro är kanske att våga
möta det som är annorlunda
 
Ylva Eggerhorn
Av Kaela - 28 september 2011 20:20

 



Jag borde inte vilja det jag vill
tänka det jag tänker
känna det jag
känner
säger ni.
Också rösterna inom mig
säger detsamma.

Vad jag
har ansträngt mig
att vara en annan:
den jag borde.
Bort med
alla borde
som tar mitt liv!

Nu vill jag möta
och lära
känna mig själv
utan att värdera
helt enkelt läsa
den människa som är
jag
och ta henne till mig.

Jag tillåter mig
vilja det jag
vill
tänka det jag tänker
känna det jag känner.
Djupt i mitt
vara
vill jag rota mig
i den verklighet
som är mig given.

Du
- du är den du är.
När jag är den jag är
kan jag vara dig
en partner,
en vän.

Margareta Melin

Av Kaela - 28 september 2011 20:12

Om du har en liten bebis och har amningsproblem så är nog inte barnavårdscentralerna rätta stället att gå till enligt artikel i Svenska Dagbladet där endast en av 73 tillfrågade sköterskor gav rätt amningsråd.

Det borde kännas ganska genant för barnavårdscentralerna som helhel att deras sköterskor som ska bistå nyblivna föräldrar har sån liten kunskap om den viktiga amningen.


Kanske är Amningshjälpen ett bättre alternativ för den som är i den situationen.

Av Kaela - 28 september 2011 08:59


 



Där ingen nyckel passar - där öppnar tålamodet.

Svenskt ordspråk

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards