Direktlänk till inlägg 6 november 2011

Äktenskap kan upphöra men inte föräldraskap

Av Kaela - 6 november 2011 12:29


satt i veckan i samtal med en kvinna vars make lämnade henne och barnen för ett par år sedan.


Hon sa mycket - men bland annat en sak som stannat i mina tankar: "Att vi inte kan leva tillsammans, eller att han anser det - det är väl ok. Vi är ju vuxna. Men hans svek mot barnen - att han inte kommer till födelsedagar ens och inte till jul, det gör mig arg ledsen och upprörd.

Och när jag ser deras sorg önskar jag att han skulle kunna se den."


Jag kan verkligen förstå den känslan.


Äktenskap kan ju tråkigt nog upphöra, men föräldraskap är livslångt!

Det borde vara självklart för varje förälder, även om de drabbas av ny förälskelse med åtföljande engagemang

   
 
Anita

Anita

6 november 2011 15:42

Vad sant du skriver (ja, och hon sa)... Det är och ska vara ett livslångt förhållande vi har med våra barn. Jag förstår inte att någon självmant kan avstå sin avkomma ... Förstår det INTE !!

Reinfeldts son skall inte behöva bli nedslagen för att hans far är statsminister. Pojken kan heller inte rå för varken vad hans far är eller den politik de för. Det är inte första gången heller, om jag fattat rätt ... Visst är det väl hemskt om pojken skall behöva ha livvakt vid 16 års ålder eller inte kunna gå ut bland vännerna precis som andra kan göra. Usch, fy ... vad ledsen man blir.
HA det gott min vän.
Stor kram från mej !!!
Ps. Jag älskar färgerna på din blogg Ds.

http://minplats.bloggplatsen.se

Kaela

6 november 2011 15:48

Tack för dina tankar runt båda inläggen.
Nej jag förstår det inte heller.... det finaste livet ger är ju våra barn.

Och det är helt otroligt om en 16-åring ska behöva bli nerslagen i vårt land beroende av sin pappas politiska färg.

Kramar om och önskar dig en fin vecka!

 
Ingen bild

Annahita

6 november 2011 23:43

Så sant! Jag har precis startat en blogg om föräldraskap. http://annahitapishi.wordpress.com

Tycker för övrigt mycket om din blogg, speciellt dina tankar :-)

Kaela

7 november 2011 08:43

Vilken fin blogg du har.
Önskar dig innerligt lycka till med den!

Allt gott till dig!

 
Elin

Elin

7 november 2011 14:45

Håller med till fullo!

http://www.ekoelin.com

Kaela

7 november 2011 15:40

Fin blogg du har!

Allt gott till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards