Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Kaela - 9 januari 2012 21:51

Läser i Dagens Nyheter att ingen vet vem den övergivne pojken är.


Tränaren som hittade honom gråtande i träningskläder i flera minusgrader verkar inte heller veta.

Tycks ha överlämnat pojken till "en annan förälder " troligtvis mamman då.

Ringde först pojkens pappa från pojkens mobil enligt tidigare läsning i DN och SvD i dag.

Jag har ju svårt att tänka mig att histotrien är fabricerad.

Frågan är bara hur man nu ska kunna hjälpa denne lille kille.

En sak är ju säker - att den pappa som känner igen sig träder inte fram och säger: "Det var jag som övergav min son"

Och pojken törs kanske inte ta kontakt själv.

Av Kaela - 9 januari 2012 08:21

Antalet fosterbarn som vill läsa sina filer ökar kraftigt skriver Dagens Nyheter

Självklart är det viktigt att få veta vad som finns skrivet om ens barndom.

Kanske är det dock värt att påpeka att enligt min erfarenhet får man inte läsa om vad som ledde till omhändertagandet.

I varje fall inte om det är de biologiska föräldrarnas brister som är orsaken till omhändertagandet.

Atyt inte få bakgrunden kan ju göra det övriga materialet mindre intressant.



Av Kaela - 9 januari 2012 08:15

 



Lyckliga är endast de som har sitt sinne inriktat på något annat mål än egen lycka.


John Stuart Mill

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards