Direktlänk till inlägg 14 januari 2012

Den övergivna pojken - en lögn eller livlig fantasi

Av Kaela - 14 januari 2012 23:40

Pappan till den innebandyspelande pojken övergav aldrig sin son skriver Dagens Nyheter ikväll.

Och killen hade tydligen ingen mobiltelefon så Conny Eriksson kunde inte rina pappan som han sagt sig ha gjort och alltså inte heller få svaret att pojken spelade så dåligt så att han skulle få gå hem.

Skönt att veta att det inte var så illa att pojken hade en pappa som kunde behandla sitt barn så.

Men gräsligt tråkigt att någon ljuger för att skapa en nyhet som inte finns.



Jag har tidigare skrivit om detta

här   och

här   och

här

 
 
Ingen bild

leif

15 januari 2012 02:22

Hans pappa som anklagas för barnmisshandel påstår att han inte hade någon telefon med sig.. Thats it.

Kaela

15 januari 2012 10:50

Det stämmer.
Och visst är det så att det ändå finns många frågetecken som inte blivit utropstecken.
Oavsett kanske media ska vara noggrannare med sin källgranskning.

Allt gott till dig!

 
Ingen bild

Sanna

15 januari 2012 14:16

Jag tror inte att tränaren ljuger - så jag har svårt att få ihop det hela...
Hur fick tidningarna tag i historien från första början - och varför blåstes det upp som det gjorde?
Utan en tanke på att en sådan pojken skulle kunna råka ännu värre ut för allt!
Nåt stämmer inte - men vad är det som inte är riktigt?
Kanske får vi reda på det kanske slutar tidningarna skriva om det helt - därför det är de som vinklat det så som det passar dem? Eller har de hört historien i andra/tredje hand?
Vi får väl se....
Ha ett fint slut på helgen!

Kaela

15 januari 2012 15:01

ja det är tråkigt att media bara är ute efter scoop istället för att tänka på att det handlar om sköra människor.
Jag delar din känsla av att något inte stämmer - men kan inte helletr komma på vad det är.

En fin söndagkväll till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards