Direktlänk till inlägg 20 januari 2012

När gästerna kommer om en kvart

Av Kaela - 20 januari 2012 08:52

Visst har det hänt dig också att gäster ringt och är på väg för att överraska.

Och överraskad blir man när man tittar sig omkring i sitt hem och ser hur ostädat det ser ut.

Fick häromdagen ett mail från en vän med ett gott råd hur man ska göra i den situationen.

Delar det med er.


Panikstädning?

 15-20 minuter räcker för att göra ditt hem hyfsat presentabelt.

Börja i hallen. Städa undan så att gästerna har plats att hänga sina kläder.

Fortsätt städa i badrummet - torka snabbt av handfaten, spola och röj undan det värsta.

Häng upp en fräsch gästhandduk.

Stäng dörrarna till alla sovrum.

Ta med dig flera pappers- eller plastkassar och gå igenom vardagsrummet.

Stoppa ner alla prylar som ligger och flyter.

Ställ kassarna bakom soffan.

Dammsug snabbt av de synliga delarna av golvet om det behövs

Tänd levande ljus, dämpa ljuset och sätt på musik på stereon!

Nu kommer gästerna att känna sig välkomna!


 


 
 
Tolmia

Tolmia

20 januari 2012 13:15

Tack! Det här ska jag spara och lägga in i favoriter!
Mycket bra tips.
Förresten
Ha ha kom och tänka på när jag panikstädat för att 12 åringen skulle ha sin lärare och en kompis med hem en dag i höstas.
Det första sonen gjorde var att gå husesyn med gästerna.
Till och med tvättstugan...Och alla de rum där jag stängt dörrarna.Det hade jag inte tänkt mig :-/

http://tolmias.blogg.se

Kaela

20 januari 2012 15:35

12 -åringar kan vara svåra att få att samarbeta med mammas panikstädning:)
Men kanske gav han gästerna ettgott skratt - och varje skratt förlänger livet sägs det!
Så det är inte så dumt det heller!

Kramar om!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards