Direktlänk till inlägg 5 februari 2012

Smaklöst av NK att sälja lakansset med hoptejpade kartonger på

Av Kaela - 5 februari 2012 09:52

Läser i Dagens Nyheter om att varuhuset NK i Stockholm saluför lakan med motiv av hoptejpade kartonger.

700 kronor får man betala för lakanen och det är tänkt att en liten del ska gå till unga hemlösa.

Gissar att det blir betoning på liten del och att det istället är det stora fina varuhuset som skor sig genom detta.

Jag kan bara hoppas att ingen köper de här lakansseten utan istället sätter in en slant på Stadsmissionens konto.

Ännu bättre är förstås om man ger en slant varje månad.

Eller köp ett billigare lakansset och ge mellanskillnaden till Stadsmissionen - till dem som verkligen vet hur det är att sova på hoptejpade kartonger.


Här kan man läsa om vad Stadsmissonen gör - och även hitta olika sätt att bidra.


Jag tror att man  sover bättre av att göra så -  än av att köpa NK:s lakansset.


Även Dagen har en notis i frågan

 
 
Ingen bild

Kerstin

5 februari 2012 10:44

Någon kan kanske döva sitt dåliga samvete genom att köpa dessa istället för att sätta sig in de hemlösas situation eller kanske man enbart ser det som en häftig grej. Fullständigt smaklöst av NK att sälja dessa och ännu mer vansinnigt är det att köpa dom!

Kaela

5 februari 2012 12:31

Absolut - smaklöst är rätta ordet Kerstin!
Det är märkligt att NK vill tjäna pengar på människors lidande.
De borde hålla sig för goda för det.

Och jag hoppas alla kunder håller sig för goda för att köpa eländet!

Allt gott till dig!

 
Ewa (mamma till 6 döttrar)

Ewa (mamma till 6 döttrar)

5 februari 2012 11:55

Jag håller helt och hållet med dig!!!

http://tjejmorsan.blogg.se

Kaela

5 februari 2012 12:29

Tack!

Trevlig blogg du har!!

Sex döttrar - du är verkligen rik!!

Allt gott till dig!

 
Gunilla

Gunilla

5 februari 2012 13:00

Absolut smaklöst att ens köpa in och sedan sälja :(

Kram

http://blogg.passagen.se/pgrrr

Kaela

5 februari 2012 18:28

Ja sannerligen!
Hur kan man ens komma på idén.

Kramar om dig!

 
Kristina

Kristina

5 februari 2012 21:29

Det låter mycket konstigt det kan inte bli många kror över.
Jag har skänkt mycket dit, de har starkt behov av lakan och handukar.
Det finns en dam som ordnar transporter till göteborg och hon jobbar där ibland också. det är värt beundran.
Goa kramar!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Kaela

5 februari 2012 22:02

Visst är det märkligt.
Nej jag tror nog det mesta går in på NK:s avanse.
Inte trill de hemlösa.

Kramar om dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards