Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Kaela - 15 februari 2012 18:56

Såg du programmet" Annorlunda familjer"?


Då hade Mirka och Peter tio barn.

De har numera elva barn.

Hur i allsin dagar hinner Mirka blogga?


Kolla hennes blogg.

Obs: Den heter fortfarande Tiobarnsmammans blogg

Av Kaela - 15 februari 2012 18:43

Helgmat ska vara snabb, smaka gott och helst inte tömma plånboken.

Det håller du säkert med om!

Jag har en favorit.

Ska ta till den nu under helgen.

Det är visserligen bara onsdag, men man handlar ju torsdag eller fredag så det är dags att veta vad man ska köpa.


DETTA BEHÖVER DU HA HEMMA:

1 fläskfile
2 burk creme fraiche med smak, soltorkade tomater och

fetaost

Jag som är laktosallergiger smaksätter min egen creme fraiche .

Jag blandar alltså i soltorkade tomater och fetaost själv i den laktosfria cremefraichen.


SÅ HÄR GÖR DU:

Bryn fläskfilen runt om.

Gör ett snitt i den.

Ös över creme fraichen.

Lägg på basilika.

Sätt in i 225 graders ugn 35-40 minuter.


Man kan ha pasta till, det tycker jag är allra godast.

Och så förstås en fräsch grönsallad.


Har tyvärr inget foto.





 

Av Kaela - 15 februari 2012 12:02

Dagens Nyheter skriver att en stor svart ö - stor som Kalifornien rör sig mot Amerikas kust efter tsunamin i Japan i mars förra året.

Den består av hus, virke, bilar, mänskliga kvarlevor med mera.

Med andra ord en slags mardröm.


havet gömmer betydligt mer än vi kan tänka oss- eller kanske snarare vill tänka oss.


Av Kaela - 15 februari 2012 05:56

En uppföljning angående hur många och vilka som ska läsa våra journalersom jag skrev om igår läser jag i Dagens Nyheter

idag.

Här är det två grannar som blivit osams och när den ena grannen skriker till den ande att "jag hoppas du dör snart din hjärtsjuke djävul" fattade grannen misstankar.

Det visade sig att grannen var läkare och när grannen begärde ut sina uppgifter visade det sig att den skrikande grannen varit inne och läst hans journal.
Tyvärr kan ju ett sådant här register utnyttjas på det här sättet.

Nu tror jag förstås att den som läser någons journal måste avsätta någon slags signatur eftersom det gick att fastställa i det här fallet att grannen/läkaren tjuvläst en journal som han inte hade med att göra.

Men oavsett - inte kul att tänka sig att det är möjligt för alla inom sjukvården - även de som aldrig behandlat oss - att ta del av vår sjukjournal.

Av Kaela - 15 februari 2012 05:46

Kanske är det så att de flesta lbotemedel finns i våra skafferier.

Enligt artikel i Dagens Nyheter har forskare i Linköping gjort studier på flugor med tydliga alzheimersymptom att leva längre genom att ge dem det färgämne som finns i gurkmeja.


Nu är det flugor det handlar om här.

Men man kan ju hoppas att samma goda resultat kan uppnås för människor som drabbats av denna demesnsjukdom.



Av Kaela - 15 februari 2012 05:41

 


Ett skepp som har seglat för långt kan vända, men det finns ingen väg tillbaka för det ord som är sagt.


Malajiskt ordspråk

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards