Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

DU är vacker

Av Kaela - 16 februari 2012 09:35

 



Det är skrämmande hur vi  ständigt blir påminda om vårt utseende när vi öppnar framför allt en veckotidning.

För den som speglar sig i de artiklarna blir livet tufft.

Att vara ung är kanske allra värst.

För då hänger verkligen vår lycka eller olycka på att vi ser bra ut- och att vi är som alla andra.


Jag skulle vilja hitta ett motgift - en tidning som vågar visa människor som vi ser ut.

Lite för tjocka....lite för unga, lite för gamla....


Och som vågar säga:

Du är vacker för att du är dig själv.

Du är modig för att du vågar möta världen som den du är.
Utan lyft och nyp och dyra modekläder.


Du är underbar och perfekt - just för att du är du!


Jag hade för många år sedan en vän som skrev på sin badrumsspegel: "jag är glad för för att jag är så vacker!"

De orden lyfter när vi möter morgonens bleka och ansikte och rufsiga hår.

Kanske behöver vi inte skriva dem på spegeln - men vi behöver höra dem ofta- läsa dem ännu oftare- så de tatueras i vårt hjärta.


Glöm inte!


DU är vacker!

DU är modig!

 
 
Empa

Empa

16 februari 2012 09:48

Tummen upp för detta inlägg!

http://stateofcrackpot.bloggplatsen.se

Kaela

17 februari 2012 15:31

Tack för den timmen Empa!

Fin blogg har du hann jag se vid det snabb-besök jag hann med idag!
Återkommer!

ha en riktigt skön helg!

 
Ingen bild

Sanna

16 februari 2012 16:58

Det värsta är att det oftast är vi själva som söker upp sånt som får oss att "se ner" på oss själva.
Tänk om vuxna kunde förmedla "du duger som du är" utan att försöka göra om tillvaron till något konstlat.
Även om jag själv har svårt med mig själv - så är det viktigt att göra allt för att inte låta det också hämma mitt barn.
Sen kan vi bara göra så gott vi kan - vi vet ju inte allt om oss själva (på ett medvetet plan alltså)
Kram

Kaela

17 februari 2012 15:29

Så sant Sanna!
Så är det!
Men vi har inte särskilt svårt att hitta det heller.

Önskar dig en skön helg!

Kramar om!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards