Alla inlägg den 24 mars 2012

Av Kaela - 24 mars 2012 21:18

 



Fastän kanske ingenting märks
har ändå allting hänt

vida är dagarna
och nätterna

långsamt inser jag
att precis som dagen
liksom av mildhet
först blir gryning

är skeendet långsamt

Det som bor där djupast
inom mig
kan ännu inte
förenas med mitt liv

Men
bortom all ödslig kretsgång

anar jag ett ljus
en hoppets latitud
där själen inte mera
strövar hemlöst

Detta är nåd och frihet

Mitt hjärta är en rymd
spänt över brinnande poler
av undran och hoppfullhet


Kaela

Av Kaela - 24 mars 2012 12:50

Mina två tuffa arbetsdagar har bestått av en tjänsteresa med många härliga möten med alla fina goa frivilligsamordnare som finns här och där ute i landet.

Sammanträden och Erfarenhetsutbyten.


Innan jag åkte kastade jag ner en bok i väskan inför ensamma tågresor.

 

Bilden lånad från AdLibris



Det råkade bli Stefan Einhorns "Änglarnas svar"

En bok man sträckläser och nog aldrig glömmer.

Människors tillkortakommanden-konsekvenser av våra val för oss själva och för dem vi tycker om.

Hur gott och ont samsas i oss alla.

Även om det ena eller det andra har övertaget.

Bokens Hanna beskrivs av en arbetskamrat som "en människa gjord av kärlek" - vilken jag innerligt gärna håller med om.

Men kärleken bor även hos andra- och driver till offer som kan tyckas omänskliga - om det inte vore för kärlekens skull. Kärleken till en älskad son.


För bara 39:- kan du köpa den som pocket här


Så mycket tankar och insikter kan du sällan få för två tjugor som när du läser denna bok.



Av Kaela - 24 mars 2012 10:20

Övergången till sommartid längtar vi efter.

Läkaren Rickard Ljung tycker att vi ska ta sovmorgon på måndag för att minska risken skriver Dagens Nyheter

Undrar om det är den minskade sovtiden eller om det är stressen som rusar till varje måndagmorgon med en ny jobbig veckka i sikte.


Man kan läsa mer om detta i Uppsala Nya Tidning

Av Kaela - 24 mars 2012 10:06

 



Barn är små människor som inte får bete sig som deras föräldrar gjorde i den åldern.


Josephus Henry

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards