Alla inlägg den 7 april 2012

Av Kaela - 7 april 2012 22:42

 


Med två kära små barnbarn (Linnea och Alfons) i bollhavet på Busfabriken.

Där blir vuxna barn på nytt kan jag lova.


Av Kaela - 7 april 2012 08:52

Ulrika Blumfeldt som leder sjuksköterskeupproret säger i Dagens Nyheters artikel att hon inte ser sitt jobb som ett kall utan som en karriär.

Lite cyniskt utan tvekan - att göra karriär på att andra människor är sjuka.

Även om jag kan förstå att hon inte ser jobbet som ett kall.

Det är ett gammaldags ord som tyder på en gammaldags inställning för unga Ulrika.

Jag arbetar också med människor i nöd på olika sätt - och jag ser inte heller mitt jobb som ett kall - men som ett livsstilsjobb= ett jobb man måste brinna för - och en kärlek till dem som är beroende av det.

Kanske det vore bra om våra unga sjuksköterskor hade lite av den inställningen.

Det gör dem till bättre sjuksköterskor på alla sätt - och de skulle trivas betydligt bättre med sitt jobb.

Med det menar jag inte ett ögonblick att jag inte stöder deras kamp för högre lön - självklart gör jag det.
Mitt inlägg handlar om min reaktion på ett (som jag ser det) snudd på cynsikt uttalande.

Inte som ett inlägg mot högre lön för sjuksköterskor med flera yrkesgrupper!

Av Kaela - 7 april 2012 08:03


 




Kärleken är det enda som ökar när man slösar med den.


Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards