Alla inlägg den 28 april 2012

Av Kaela - 28 april 2012 23:04

Just läst en favoritdikt.

Delar den med dig!

 

DE ENSAMMA


Hon ligger på knä för madonnan,
och jag förstår henne väl:
Det finns ingen väg mellan människor,
ingen väg som för till en annan människas själ.

Jag sitter ensam i världens natt
och är väl till döden trött.
Det finns ingen enda att gå till,
ingen enda bland alla de många,
de många tusen jag mött.

Som sammet och silver är himlens valv.
Jag ser mot en stjärnas ljus,
mot en ensam stjärna som brinner
högt över gatornas myller
och människors hus.

Min stjärna flammar hög och sträng
till människor för ingen bro.
Det finns ingen väg för min längtan.
Det finns bara lysande stjärnor
och hög, klar tro.

Stellan Arvidsson

Av Kaela - 28 april 2012 16:08



Har du någon du tänker på och önskar att du kunde skicka något mer än kort eller brev till.

Kanske någon som fyller år.

Då är Presentkuriren en plats som man kan kolla på.



Av Kaela - 28 april 2012 10:03

Hittade ett gammalt recept som jag absolut ska göra i helgen den dag vi blir lite flera vid bordet.

receptet räcker till 4-6 personer.


Tyvärr saknar jag foto även till detta recept.


Fläskfilé med potatisrosor och gorgonzolasås


DETTA BEHÖVER MAN HA HEMMA:

8-900 gfläskfilé
salt och peppar
6 portionerpotatismos
2 äggulor
Sås:
1 liten gul lök, hackad
ca 125 ggorgonzola
75 gsmör
2 tskljus dijonsenap
1 mskgrädde

SÅ HÄR GÖR MAN:

Värm ugnen till 250-275°.

Putsa filén och dela den i sex bitar.

Platta ut dem till biffar.

Krydda med salt och peppar.

Blanda potatismoset med äggulorna.

Blanda lök, smulad ost och smör i en kastrull, hetta upp sakta och rör tills osten smälter.
Smaka av med senap och runda av med grädden.

Såsen ska inte koka, bara bli genomvarm.

Spritsa potatismoset runt kanten på ett ugnsfat.
Gratinera högt i ugnen tills moset får färg.
Stek köttet klart i en panna med matfett.
Lägg upp köttet på fatet och slå såsen över.

 


Av Kaela - 28 april 2012 09:18

Kvällsposten berättar om Helene Petterson 89 år gammalsom  slängdes av Skånetrafikens buss i Beddinge när hennes nyinköpta kort inte fungerade i kortläsaren!!

Trots att hon hade kvitto på köpet!!?

Hur kan en busschaufför överhuvudtaget kasta av en så gammal dam?


Nu lovar Helene Holmqvist, informatör på Skånetrafik att saken ska undersökas!

Hoppas innerligt att det inte stannar vid det!

Utan att Helene Pettersson också får ett rejält skadestånd.

Pengar kan inte ersätta det hon tillfogats - men det kan visa på god vilja!





Av Kaela - 28 april 2012 09:00


     



Att vara en god lyssnare är vänskapens stora hemlighet.


Helena Nadin

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards