Alla inlägg den 29 april 2012

Av Kaela - 29 april 2012 17:30

ÄNTLIGEN är regeringen på väg att göra något åt de allt flera oseriösa telefonförsäljarna!

Det är ett underbart besked Dagens Nyheter kommer med i sin artikel.

Många har hamnat i att betala för något som de egentligen inte varken behövde eller ville ha.

Och upplever sig mer eller mindre lurade in i avtalet.

Redan 2007 förde Konsumentverket fram behovet av en ny lagstiftning.

Själv svarar jag när dessa käcka tjejer eller killar ringer (till mitt jobb - hemma har vi "nixat" telefonen, vilket gungerar till nittiofem procent så där) med en genfråga direkt de startar sitt...hej Kaela, hur står det till...jag svarar inte på frågan - utan säger sitället: Vem är du och varifrån ringer du.

Och så snabbt adjö - jag har inget med det företaget att göra.

Men många av våra äldre hinner inte riktigt med - och det kan påverka deras ekonomi negativt.

Så jag välkomnar att något händer på den här fronten!

Av Kaela - 29 april 2012 13:15


 

Har en blivande mamma i min närhet.

Hör ofta att hon klagar över att det är så svårt att hitta snygga och vettiga mammakläder...bara H&M har säger hon ofta - och de kläderna bär alla med mage.

Har givit henne tipset om MAMMAGLAD - och hon blev så förtjust att jag tänkte att kanske finns det bland mina läsare eller besökare någon i samma sits som hon - så i så fall - varsågod.

(Hon har också handlat där med gott resultat)

Hos mammaglad hittar du en hel del.

Av Kaela - 29 april 2012 09:26

Det har diskuterats hit och dit om de apatiska flyktingbarnen.

Allt ifrån att det är föräldrarna som givit dem något som de blir apatiska av....eller tvingar dem genom hot...eller lockar med något...


Men när jag läser Dagens Nyheter idag vågar jag hoppas att det som står där ska vara slutet på alla gissningar.

Gissningar som lett till felaktiga beslut, barn har utvisats på bår och med dropp.

Gissningar som måste ha skurit som knivar i förtvivlade föräldrars sinnen - om de hört dem eller tagit till sig dem.

Det vet man inte. Men misstron har de absolut märkt av.


I facktidskriften BMC Research Notes presenteras en studie som omfattar elva barn som vårdats av Sachsska barnsjukhuset i Solna i samarbete med barn- och ungdomspsykiatrins mobila team i Stockholm och den slår fast att de apatiska barnen i sitt blod har hormoner som vi får först vid långvarig stress.

När barnen tillfrisknade försvann denna förändring i blodbilden.



Av Kaela - 29 april 2012 08:48

Blir oerhört ledsen när jag i Expressen läser om och barnen i Vietnam som drabbats av dioxinet från ett krig som slutade många år innan de föddes. 

På barnhemmet Thuy An, 60 kilometer utanför Hanoi i Vietnam, bor 135 barn med funktionshinder. 30 av dem är under åtta år och kräver ständig omvårdnad.

Så är det alltså inte över.....kriget i Vietnam.

Barn som föds idag med följder av detta hemska krig är också krigsoffer.


Av Kaela - 29 april 2012 08:41

 



Dörren till det förflutna låter sig inte öppnas utan gnissel.


Alberto Moravia


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards