Alla inlägg den 11 juni 2012

Av Kaela - 11 juni 2012 20:30

Syskonrelationer kan bli riktigt våldsamma.

Barn är barn och kan ofta inte bedöma.

Precis som Maria i Svenska Dagbladets artikel säger, så är det föräldrarnas ansvar att stoppa våld mellan syskon.

IDenna artikel ingår i en artikelserie.

Du som blivit slagen eller kränkt av syskon och som vill berätta kan mejla och berätta.

Kanske hamnar din berättelse i tidningen.


Av Kaela - 11 juni 2012 20:24

 




Tyst hörs ett sus i natten
tyst hörs en droppe regn falla mot ett blad
tyst hörs en blomma växa
tyst hörs din viskning i hjärtat

tysta steg hörs ,stilla
vinden smeker en tårad kind
jag hör din röst
i natten
hör dina ord
i mitt hjärta



Denna dikten hade någon klippt ur någon tidning och satt upp på ett ställe jag besökte idag.

Jag bad att få en kopia.


Okänd författare stod det under den.

Kanske någon av mina läsare vet vem som har skrivit den

Av Kaela - 11 juni 2012 20:15

Aftonbladet skriver om hur någon i Uppsala skickar ut falska uppsägningar från lägenhet och jobb.

Breven är skrivna på Uppsala Kommuns brevpapper.

Men Uppsala Kommun säger inte ha något med breven att göra

Ganska obehagligt att få ett sådant brev som påstår att man får det för att man har stört grannarna.

Hur oskyldig man är än så blir man helt säkert lite skakad.


Uppsala kommun uppmanar alla som fått ett sånt här brev att polisanmäla, samt att höra av sig till kommunen så de får en idé om omfattningen.

Av Kaela - 11 juni 2012 08:03

Det är 14% mera troligt att man dör på sin födelsedag än på något annat datum läser jag i Dagens Nyheter.Det är en stor schweizisk studie som grundar sig på 2,4 miljoner dödsfall under en 40- årsperiod.

Intressant tycker jag som flera gånger lagt märke till att människor dör på eller i näheten av sin födelsedag.

Man kan undra vad det beror på?





Av Kaela - 11 juni 2012 06:02


 



Framgång är att finna vad du är avsedd att bli,och sedan göra det som behövs
Epiktetos

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards