Alla inlägg den 15 juni 2012

Av Kaela - 15 juni 2012 09:00

 
Av Kaela - 15 juni 2012 08:26

 

Bilden lånad från Ad-Libris



Om du har läst min blogg ett tag vet du att jag gillar deckare.

Länge har "paradisoffer" legat på mitt nattduksbord eftersom jag tidigare läst "änglavakter" och  "Tusenskönor" av Kristina Olsson som också är författare till "Paradisoffer"

Och inte gillat dem så där jättemycket.

Men faktiskt så fångades jag från de allra första meningarna av denna bok:

...."En fullsatt Boeing 747 lyfter från Stockholm och flyger mot New York. Kort efter start hittas ett hotbrev ombord. Krav riktas mot både den svenska och amerikanska regeringen, om de inte infrias kommer planet att sprängas......"

Och fortsättningen gjorde mig inte besviken.


Spänningen var på topp från början men det var massor med olika karaktärer, namn, ord händelser som gjorde att det kändes som att berättelsen spretade ett tag.

Men så småningom blev jag bekant med personerna. 

Ska inte säga mera för då har jag föregripit din läsning.

Slutet gick att ana ganska snart i boken tyckte jag - men var ändå isande spänning helt och hållet.


En bok att rekommendera för den som vill ha en spännande deckare.


Du kan köpa boken här


Av Kaela - 15 juni 2012 08:11

Här är listan från Aftonbladet på tandläkarpriser som jag glömde länka till i mitt inlägg igår

Av Kaela - 15 juni 2012 07:56

Nu ska Stockholms slott restaureras och målas om.

Men det råder delade meningar om i vilken färg, skriver Dagens Nyheter.Många historiker tycker det ska bli gult som det tydligen var en gång i tiden - medan slottsarkitekt Andreas Heymowski  vill ha samma sandfärgade exteriör som idag.

Vad tycker du? Gå in och rösta!


Av Kaela - 15 juni 2012 06:41

 



Sommarnattens mörker kan dölja blommornas färg men inte doften.

Japanskt ordspråk

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards