Alla inlägg den 27 juli 2012

Av Kaela - 27 juli 2012 20:28

 


Tiden är en ganska märklig sak egentligen..

Tid kan inte beskrivas som något påtagligt, det kan inte jämföras med några andra upplevelser.

Kanske är det så att det är så självklart, att vi inte kan se det på ett enkelt sätt.

Naturligtvis är vi medvetna om tiden genom att klockan går, och vi inte får tid att hinna med allt vi vill göra.


Det kan verka som om det finns olika sorters tid.


Ibland går tiden alldeles för fort,

ibland när vi väntar på att något skall hända verkar den gå hemskt långsamt.


Funderar en del över detta just idag.

Dagen innan min son ska gifta sig!


Var det inte alldeles nyss som jag fick beskedet att han var på väg?
Sedan han föddes....började gå?


Jag ska läsa en dikt för dem.

Som kom till mig när jag satt och funderade över vad kärlek är.... men den får ni inte läsa än i varje fall....finns ju en risk att han kollar här:)


Ja så är det för mig med dikter-de kommer - och jag får skynda mig hitta papper och penna och skriva ner dem....


Många tankar kommer och går ikväll....

Det är en stor sak att gifta sig....att besluta sig för att dela livet med en annan människa....bli ett...

Så imorgon blir jag nog ganska fåordig här i bloggen.....





Av Kaela - 27 juli 2012 10:48

 




Bara en aning

om vem du är

trots att vi sågs

för att mötas


Det jag minns är din mask

och dina sorgsna ögon


Vi hade glömt hur man gör

för att hitta det outsagda

som slår brospann

mellan ensamma hjärtan ...

Kaela

Av Kaela - 27 juli 2012 09:37

 


Jag tror att vi måste utveckla förmågan till reflektion för att verkligen bli människor.

Det är ju genom reflektionen jag lär känna mig själv.

Och i bästa fall förändra saker hos mig som inte är så bra.


Dessutom ligger den ju till grund för vår förmåga att vara inlevelsefulla och medkännande och genom detta öka förståelsen för andra människor.

Av Kaela - 27 juli 2012 09:10

Läser i Svenska Dagbladet att nybyggnation av hyresrätter kommer att ge ett ökat utbud.

Men - folk har inte råd att bo där eftersom det är för höga hyror.

Läs gärna om paret som varit ihop i 12 år - bor på 26 kvm - och letar febrilt efter större boende....

Om man verkligen vill lösa bostadsbristen i Stocksolm, måste man kanske bygga enklare och billigare hyresrätter.

Det måste ju finnas någon slags balans mellan reallöner och boendekostnad...


Av Kaela - 27 juli 2012 08:56

 


Den goda nyheten är att dåliga nyheter kan förändras till goda nyheter om man ändrar attityd.


Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards