Direktlänk till inlägg 10 september 2012

Glad att vara en människa på jorden

Av Kaela - 10 september 2012 13:50


 



Det var en underbar morgon idag...daggen glittrade på blad och grässtrån i morgonsolen.

I morse satt jag fem minuter stund på min "tankebänk" som du ser här ovanför.

Det kändes som att själen fått en morgondusch.

Svårt att se att det finns något ont i en värld som känns så ny och fin.

Ibland behöver vi sätta oss ner ett tag så att tankarna får flyga fritt.

När jag satt där så kände jag en sån oändlig glädje och tacksamhet över att vara en liten människa på jorden.

Kände  - att oavsett hur det är -  så är det gott att vara människa.



Och tankarna kom:

Glöm inte att i en värld som denna är det viktigt att vara tacksam över det man har.


Här i världen där många inte ens har det nödvändigaste för livsuppehället, där inte alla kan få allt, så ska man vara glad över det man har.

Uppskatta det du har och visa tacksamhet, det finns människor som har det sämre ställt än dig...

Fokusera på det positiva och lev ditt liv på bästa sätt.

Älska dina vänner och familjen.

För ena sekunden kan alla dina älskade vara där och den andra sekunden är någon borta.


Det finns inget som kan spola tillbaka tiden för den som råkat ut för något, inte heller ord som tröstar för den som har förlorat något. Vem har inte tänkt tanken på vad de skulle ha sagt om de bara fått tiden?


Ta dig tiden nu.

Skiljs aldrig som ovänner.

Tala alltid om att du älskar.

Berätta för den du älskar hur bra den är för dig.

Utsätt dig inte för smärtan av att du aldrig hann säga att du älskade någon.

 
 
Tolmia

Tolmia

10 september 2012 20:59

Fantastiskt stora träd på bilden.
Härlig plats att sitta och tänka på.
Ja vi ska nog visa att vi är glad för vår familj och vänner.
Och berätta det för dem.
Det kan vara lite pinsamt.
Men det är värt det.
Kram.
Jag tycker så mycket om dig.
Fast vi inte träffast.

http://tolmias.blogg.se

Kaela

10 september 2012 21:53

Ja det är ett några stora björkar där på sidan.
Som jag iofs inte gillar eftersom de skräpar ner vår altan.
Men vackra är de.

Ja så viktigt att säga att vi älskar - för det gör vi ju!
Och vi blir ju så glada när någon säger det till oss.
Som jag blev när du skrev att du tycker om mig.
Men det är det fina med onlinevänskap-man lär känna varandra inifrån s.a.s
Tycker om dig också!

Kramar om!

 
e-k

e-k

11 september 2012 09:04

Fridfullt ser det ut på ditt tankeställe
och som vanligt fina tankar som kommer.

http://www.steeperz.com

Kaela

12 september 2012 08:22

Ja det är fridfullt. Bilden är visserligen från i somras - men det är nästan ännu mera fridfullt nu när lönnens löv lite sakta börjar glöda.

Kramar om dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards