Direktlänk till inlägg 11 november 2012

Jag bestämmer hur jag ska ta det jag möter

Av Kaela - 11 november 2012 09:39

 




När saker och ting i våra liv inte är som vi önskar skyller vi lätt på ödet, Gud eller någon annan människa.
Men ändå är det ju så att vi bestämmer i våra egna liv.


Visst finns det sådant vi inte kan bestämma över.

Vi kan bli sjuka....svårt sjuka till och med.

Men fortfarande bestämmer vi hur vi ska tackla den situationen.


Sjukdomen kan bli så svår att vi inser att den kommer att ta vårt liv.

Men fortfarande är det jag som bestämmer hur jag ska möta detta.
Vi kan bli föremål för andras ondska.

Ändå - det är jag som bestämmer hur jag ska leva med detta.


Hopp eller hopplöshet?

Förlåtelse eller hämnd?


Man kan inte hämnas fram en bättre värld.
Inte ens hoppas fram en bättre värld .

Men - vi kan kasta alla tankar på hämnd över bord

- lämna bitterheten över det som mött oss...


Vi kan förlåta den som gjort oss illa!


Oförsonlighet binder!

Bitterhet förmörkar!

Förlåtelse ger frid och frihet.

Att inte bli bitter gör oss mottagliga för allt det vackra och fantastiska som finns!

Som väntar på oss varje dag om vi vågar leva ¨med ett förlåtande sinnelag och med en ljus förväntan istället för en mörk bitterhet!






 
 
Spanaren

Spanaren

11 november 2012 12:34

Vackert foto och suveräna ord ... som jag håller med i så klart ;.) /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kaela

11 november 2012 12:41

Varmaste tack finaste du!

Kramar!

 
Anki

Anki

12 november 2012 07:15

Klok som en bok ä du =)

http://www.mixtillmax.blogspot.com

Kaela

12 november 2012 16:20

Tack för härligt tillrop.
Har gjort en kort bvisit (sitter på jobbet) i din blogg.
Du har haft en skön helg tror jag!

Allt gott till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards