Alla inlägg den 22 januari 2013

Av Kaela - 22 januari 2013 18:49

 




När jag går in här i bloggen möts jag av:

"Din blogg är inte kopplad till Facebook"

Nehe se det är den inte.

För jag VILL inte koppla den till Facebook.


Facebook uppnådde nyligen en miljard användare.

Det är så många människor att tanken svindlar.


I början av Facebook var jag lite misstänksam - för att sedan gå över i en positiv syn på detta sociala medium.

Nu börjar jag kanske vända tillbaka till - om inte en negativ inställning - så en slags jaha- inställning.



Även om det  ju är kul att se vad ens vänner gör.

Se kort på barnbarnen i situationer jag annars inte skulle veta något om.

Ja absolut.


Ändå har jag börjat undra om inte Facebook stjäl kvalitetstid från oss.


Har vi glömt att vi förr faktiskt ringde varandra ibland?

Att vi sågs för en spontanfika?


Nu läser vi vad den andra gör på Facebook.


Om jag ska vara absolut ärlig  hoppas jag faktiskt att Facebook  inte finns om 10 år, att vi faktiskt har insett att det är en tidstjuv som stjäl ifrån oss det vi helst av allt vill ha.

Verkligt fin tid med varandra.

Om det är genom ett brev, ett besök eller ett telefonsamtal där vi berättar för varandra vad vi gör.




Av Kaela - 22 januari 2013 05:56

Vill du ha en övernattningslägenhet i Stockholm kostar det dig massor....som till exempel den här lilla miniettan för 1 980 000 kronor.


Knappast tillräckligt stor att bo permanent i.

Om man inte är beredd att bo mycket trångt.



Läs artikeln i Svenska Dagbladet

Av Kaela - 22 januari 2013 05:49

    


När du gått så långt att du inte orkar ett enda steg till,har du bara gått hälften så långt som du klarar av


Grönländskt ordspråk

Av Kaela - 22 januari 2013 05:35

Idag är det tisdagen 22 januari och Vincent och Viktor har namnsdag!


Jag gratulerar!


 


9 097 män och 17 kvinnor heter Vincent i Sverige.

244 personer har dessutom namnet som efternamn.

Vincent är ett latinskt namn, ursprungligen Vincentius som betyder segrare.

Har funnits i Sverige sedan mitten av 1400-talet.




Viktor är ett namn som bärs av 30 768 män 2 kvinnor i vårt land.

Som efternamn bärs namnet av 192 personer.

Även Viktor är ette tt latinskt namn som betyder segrare.

Har funnits i vårt land sedan mitten av 1600-talet



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards