Direktlänk till inlägg 25 maj 2013

LJUSBÄRARNA - Människor som väljer glädje

Av Kaela - 25 maj 2013 11:23


Ljusbärarna : människor som väljer glädje

Jag har lånat bilden hos Adlibris



Jag har nästan läst ut en bok av Anita Goldman som heter: Ljusbärarna - människor som väljer glädje"

Det är en stark bok som jag för varje gång jag läst i den lägger ifrån mig buren av en slags inre glädje som bokens ord tycks kunna locka fram på ett särskilt sätt.

Nu är det inte mycket kvar att läsa och jag drar på detta så mycket jag bara kan.

Jag kommer att sakna stunderna med denna bok när jag nått sista sidan.

Boken skildrar attraktiva människor som i de mest plågsamma situationer bär försoning, livsglädje och närvaro i sina liv. Och inte bara för sig själva.

Deras ljusa glädje som blir dubbelt så starkl mot många gånger svarta och svåra omständigheter  kastar sitt sken även till andra människor.

Och ger ljus!


Kanske skulle jag kunna sammanfatta boken så här: Ljusbärarna handlar om människor som lever ett fullständigt engagerat liv, de tar sin passion för Gud, för den andliga upplevelsen och för sina medmänniskor på fullt allvar och handlar utifrån detta.

Tre fantastiska och osannolika människoöden har hon valt ut.

Jacques Lusseyran, den blinde franske pojken som fann Gud på nytt i Buchenwalds mörker.

Immaculée Ilibagiza, den unga tutsiflickan som hade en likartad upplevelse i folkmordets Rwanda, och anarkisten och hjälparbetaren Dorothy Day.

Inbördes mycket olika personer och även olika livsöden men de har något gemensamt.....


En bok att verkligen bli uppbyggd av.


Du kan förstås köpa boken på flera ställen  - men jag rekommenderar AdLibris



 
 
Spanaren

Spanaren

25 maj 2013 16:10

Jag blundar och hör eller ser ingenting. Har många böcker olästa plus en önskelista. Tittade bara lite med ena ögat, du denna bok verkar mer än underbar *ler* Ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kaela

25 maj 2013 20:58

Ja den är underbar!!!
Helt ljuvlig.

Kramar om dig!

 
Ingen bild

Nuet blir det ännu mer o bättre tider kom!!! WOW

14 februari 2017 04:49

Tack!! 😇😈😠😬😡😢😯

Kaela

14 februari 2017 05:13

Ja ju mera kärlek vi ger, ju mera kärlek får vi alla....för kärlek är faktiskt det enda som ökar när vi slösar med den.
Att vara en ljusbärare - det är allas vår uppgift.
Allt gott till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards