Direktlänk till inlägg 26 juni 2013

Priset är högt.......

Av Kaela - 26 juni 2013 15:52


    


Just fått veta att jag förlorat en vän.....

hon finns inte mera!

Hon - som funnits i 40 år - med mig och jag med henne!


Priset är högt när vi förlorar någon vi älskar.


Alternativet skulle var att inte fästa sig vid någon; inte få känna närhet, inte dela upplevelser.

Att inte glädja sig åt varandra .Inte dela sorg eller smärta - glädje och lycka med någon!


Alternativet?


Nej - det är inget alternativ - jag väljer priset!

 
 
tolmia

tolmia

26 juni 2013 22:48

Men så tråkigt att du mist din vän.
Vilken sorg och saknad.
Men ändå hemskt om man inte skulle våga ha vänner för att sorgen blir så stor om man mister dem.
Kramar om dig och finns nära

http://tolmias.blogg.se

Kaela

27 juni 2013 06:05

Så sant!
Att älska är att riskera att mista!
Men alternativet - att inte älska är värre.

Tack för din omtanke!

Kramar!

 
Ingen bild

Sanna

27 juni 2013 09:09

Så tråkigt att du mist en vän
Men de fina minnena finns ju kvar så
att låta dem få ta över under tiden sorgen ebbar ut
kan göra det lite lättare.

Vad ensamma vi skulle vara om vi inte vågade ge
kärlek till något levande
och så utan upplevelser, erfarenheter och minnen
Så rätt att det är värt risken!

kramar

Kaela

27 juni 2013 10:01

ja - vet du - den man varit med om kan man faktiskt aldrig helt förlora.
Den bor kvar därinne!
Och - JA - absolut!

Man måste ta risken att älska....

Önskar dig en skön dag med en stor kram!

 
Gunilla

Gunilla

28 juni 2013 11:14

Jag är ledsen för att du förlorat din vän.
Jag håller samtidigt med dig och brukar säga att Sorgen är kärlekens baksida. För så är det ju....
Men så länge Du minns - Hon finns.

Kram Gunilla

http://gunillasblogg-gunilla.blogspot.se

Kaela

28 juni 2013 12:58

Precis Gunilla - så är det!

Jaghar de sista dagarna ofta tänkt på några ord jag läst någonstans:
"En människa är försvinnande liten i universum,
men när en speciell människa går bort
blir ett universum av tomhet kvar."

Kramar om dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards