Direktlänk till inlägg 15 november 2013

Tacksamhet skapar livsglädje!

Av Kaela - 15 november 2013 11:52

    




Ett ord har jag burit med mig ett par dagar nu!

Ett väldigt vanligt ord.

Men ett ord med en dynamiskt kraft.

Ordet tacksamhet!

 Tacksamhet är underskattat!


 Tacksam för mitt hjärta.

Som alltid slår.

Dag och natt. Alltid.


Tacksam för min familj. 
För att de finns där.

Tacksam för att det alltid finns en varm hand för mig.

En famn, ett djup, en insikt.



Tacksam för mitt hem.

Mitt hem som underlättar i vardagen för mig.

Som ger mig värme, trygghet, en fast punkt att förhålla mig till.

En plats att lämna - men också återvända till.


Tacksam för mina vänner.

Som finns med mig.

Som inte tröttnar på mig trots att jag ibland tröttnar på mig själv.

Mina vänner som öppnar dörrar inom mig som jag själv inte visste fanns.


Tacksam för mitt arbete.

Mitt underbara inspirerande arbete.

Som ibland suger musten ur mig.

Med alla möten med nöden.

Men som också ger ny kraft när jag ser människor göra skillnad i varandras liv.


Jag är tacksam för allt som livet ger mig

Tacksam för de små sakerna som finns där hela tiden i min vardag.

För leendena jag mött idag.

För förtroenden som lagts i min hand.


Jag vet inte om din lista av tacksamhet ser likadan ut som min.

Men jag är helt övertygad om att du kan göra en tacksamhetslista!

Pröva får du se?

 
 
Ingen bild

Monica

15 november 2013 13:19

Håller verkligen med dig i det du skriver. Man mår såå mycket bättre av att fokusera på det som man är tacksam över än att fokusera på motsatsen. Man har ett val, att välja tacksamhet. Ha en skön helg. Kram

Kaela

16 november 2013 09:33

Ja det gäller att upptäcka att man har ett val.
Min mamma gjorde allt för att jag skulle upptäcka det redan som barn genom att ge mig en bok om en flicka som bland annat fick ett par kryckor av sin pappa i julklapp när hon önskade sig en docka.
När pappan såg besvikelsen sa han: "Var tacksam för att du inte behöver dem"

Ett väl hårt sätt av en pappa att lära sin dotter tacksamhet kan jag tycka - men ändå har jag någonstans haft nytta av denna bok.

Allt gott till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards